boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, April 1, 2013

Ambik ko - Pegawai JPN kena sembur dengan lawyer Latheefa Koya.

Memang ini selalu terjadi di pejabat-pejabat kerajaan, sikap sesetengah kerani-kerani yang tengik tak faham bahasa,, 
Bila dah kena sembur pandai pulak buat muka 10 sen..


Layan...



Hasil dari 54 tahun umno mentadbir negara...

24 comments:

  1. mcm ni la pemimpin. bagus....pergi dapatkan bangladesh..lepas tu bising bising,,, yer lakan,,, pru14 nanti boleh undi PR.. hehehehe mmg latefa koya....koya....koya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bagi mykad percuma kat bangla ni ialah pengkhianat2 dan barua2 Umno macam kau ni.

      Delete
    2. susah sangat ke nak beri borang kepada latefa tu. bodoh punya kerani.

      Delete
    3. x susah pun nak bagi borang... tapi orang yg minta borang ni mencabar kredibiliti org lain. memalukan la... dah la bawak org dr entah mana2 pendatang dr india tetiba je nak borang. Tunjuk la surat beranak, bukti2 lain yg menunjukkan yg latipah bawa tu org malaysia. susah sgt ke nak buat? senang je buat kecoh. kenapa perlu si latipah tu yg mintakan borang... nampak bodoh2 belaka org yg kau bawa tu nak minta i.c... kat malaysia ni ramai lg org x sekolah. kalau x sekolah pun sekurang-kurangnya mereka tahu. Malaysia negara aman. Susah sgt ke nak dapatkan maklumat utk buat i.c....

      Delete
  2. Pastikan mereka yang sama waktu dengan pegawai kerani tersebut diambil tindakan tatatertib apabila tiba masanya. Bangsat sungguh!

    ReplyDelete
  3. Astagfirullah al azim...apalah susah sangat nak bagi borang tu, kata borang tu diberi percuma. Apa masalah si mamat JPN ini?

    ReplyDelete
  4. memang ada pegadawai2 kera-jaan yg tengin... tapi ramai yg OK dan berakal dan dapat membezakan antara salah dan benar... antara perogol anak orang dgn pembunuh anak orang... antaka cincin mahal dan cincin batu akek, antara kapal selam yg boleh selam dan kapal selam yg tak boleh tenggelam... mereka ini tunggu masa saja... aku dah belah awal2 sebab ada peluang...

    ReplyDelete
  5. Ini bukan pemimpin yang bagus.anak mamak ni hanyalah tukang komplen.Pemimpin yang sebenar
    Akan memberi tunjuk ajar bukannya kurang ajar.Tapi biasalah mamak kan , macam mahathir jugak.

    ReplyDelete
  6. Kalau BN buat macam ni, mesti Pakatan cakap nak bagi warganegara kat orang asing. Tapi kalau PKR buat semua orang pakatan tak paaaaa.
    HIPOKRIT.!!!!!!!!!.

    ReplyDelete
  7. borang tu diberi di kaunter lain...yang lateffa kofa pergi mintak dengan kerani kaunter tu nape...nampak mcm cerdik.......rupanya lebih kurang puak PR juga....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni lagi bodo. dah borang tu free, hang bagi je la, borang tu ada kat tgn hang ja pun!

      Delete
    2. Ko tu yg bodo ckp org lain bodo..bangsat pye org

      Delete
    3. Ko tu yg bodo ckp org bodo,bangsat pye org..ko ni melayu ke bukan..xberadab lgsg

      Delete
    4. Sesetengah borg adalah borg kawalan contohnya borg warganegara. Bukan semua org boleh dpt. Kena bwa dokumen yg membuktikan dia lyak memohon sbg warganegara.

      Delete
  8. hooi macai bn,latefa minta borang ic ker?

    ReplyDelete
  9. Bila dapat sijil daftar kelahiran automatiklah dapat kerakyatan.Tapi tak pa PKR yang buat. Kalau BN mesti kena cap mendaftar pendatang haram.
    Dia orang ni 2x 5 saja.
    Janji masyukkkkk.

    ReplyDelete
  10. tak semestinya daftar lahir terus jadi warganegara malaysia..tgak la mak bapak dlu asal mana?? kalo daftar lahir trus jd warganegara malaysia ka..berlambak la foreigner datang beranak sini..fikir dlu sebelum kluar statement

    ReplyDelete
  11. PKR buat memang otomatik.Kalau tidak, buat apa menyibuk nak daftar kalau dah tau orang luar.

    ReplyDelete
  12. Ni bukan cerita sebenar ni. Meh aku citer yang sebenar. Tarikh kejadian: 22.03.2013 Beberapa orang ahli PKR dan JURUKAMERA mereka datang ke JPN bersama dengan 30-40 orang awam yang mengaku warganegara Malaysia. Mereka semua telah dilayan dengan baik dan telah kemudian meminta penjelasan apa masalah mereka agar boleh dibantu.
    Mereka kemudian telah masuk terus ke dalam premis JPN. Mereka telah menunjukkan banner yang tulis apa ntah tak perasan, dan juga menggunakan loud speker di dalam pejabat kerajaan. Mereka telah membuat demonstarasi. Mereka kemudian telah duduk beramai-ramai di atas lantai di dalam premis pejabat itu. Tindakan ini mengganggu urusan orang awam lain dengan JPN. Latifah Koya menerangkan yang meraka yang dibawa mereka itu ada hak sebagai warganegara. Ok lah, kalau ada hak, tunjuklah bukti. Bila minta tunjuk bukti, Latifah Koya cakap pula yang diorang ni lahir di dalam Malaysia. Adoi, kalau orang semua lahir di dalam Malaysia, dapat warganegara, lingkup lah negara Koya oi. Kene juga semak ibu bapa mereka tu warga ke bukan ke, kahwin tu sah ke tak ke. Ini tak, Latifah nak terus diorang semua diberikan borang buat kad pengenalan. Memang lah kakitangan JPN tu tak beri dulu. Orang bukan warga, nak mintak borang buat ic, apa kes? Di dalam video itu menunjukkan bahawa kakitangan itu menggunakan telefon. Untuk pengetahuan, ia adalah kerana untuk menghubungi pihak polis. Pihak polis dan beberapa pegawai JPN lain datang. Seramai 4 orang polis beruniform datang semasa ini. Soalan di sini ialah:
    1. Kejadian berlaku lebih kurang pukul 11.20am hinggalah 01.20pm, tapi kenapa 5 minit je yang tunjuk ye?
    2. Mana scene yang kakitangan itu dah ajak berbincang cara baik di dalam bilik pejabat tetapi ditolak oleh pihak PKR?
    3. Mana scene yang pihak itu merentangkan banner dan menggunakan loud speaker di dalam pejabat JPN itu?
    4. Mana scene polis datang untuk memantau keadaan?
    5. Mana scene dari awal kejadian hingga tamat kejadian? Untuk makluman semua, turun sahaja dari pejabat JPN, semua yang berdemonstrasi tadi diberikan makanan oleh pihak-pihak itu.
    Jadi, sendiri mau ingat lah ini adalah propaganda politik untuk memalukan jabatan kerajaan.
    Kejadian berlaku hampir 2 jam, tapi 5 miniti je yang tunjuk? Ntah apa lagi klip yang diedit pun tak tau lah.
    Kepada admin, sila lah komen. 1 jam dari sekarang. Tik tok tik tok. Sila lain kali bagi full story, jangan lah nak edit-edit. Mcm ni ke parti yang kamu nak sokong? Fikir lah sendiri. Jangan gunakan klip ini untuk memancing undi. Kerana sekarang kebenaran dah jelas terbukti. Tik tok tik tok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senyap je admin.... X boleh jawab ke....?

      Delete
    2. tq for the enlightenment..maybe ada segelintir pegawai JPN yg tak ok but secara keseluruhan mereka cukup professional..wahai umat Islam, tidak kiralah parti aman yg kamu sokong tetapi memburukkan nama org laen dgn fitnah sebegini (video yg diedit)adalah haram di sisi Allah.

      baliklah kepada tuntutan Islam. sedarlah umat Islam diseluruh dunia telah dipecahbelahkan..kita di Malaysia begitu taksub dgn parti masing2..kenapa tak nak taksub kepada ajarn Islam?

      semoga umat Islam Malaysia akan kembali bersatu menentang penindasan yg dilakukan oleh org kafir/yahudi di seluruh dunia..ameen

      Delete
  13. http://www.youtube.com/watch?v=uN6QKbx43Zk

    ReplyDelete
  14. kalaulah bukti dah nyata janganlah nak besar-besarkan kes ini. Kes ini pun asalnya memang ada tujuan untuk memalukan yang berkenaan bagi tujuan politik. So, cukuplah. Kalau betul pegawai JPN tu memang tidak melayan si Latipaa tu, kan baik terus rujuk kepada pegawai yang lebih kanan kat situ. Ini tidak scene klip video tustatik kat situ je. Maaf ya. Saya bukannya nak sokong BN atau JPN tetapi dah jelas klip video ini fitnah.

    ReplyDelete
  15. biadapnya makcik tu...kalau aku kat situ mmg aku naik hantu aku tarik tudung dia.mmg aku gaduh perempuan sama perempuan.....apa dia ingat dia lowyer dia dah cukup bagus dari org lain....puuuiiiii lah .nampak sgt dia yang kepochi ngan biadap....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari