boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, November 27, 2009

Bab Husam Lagi...Kenapa Tak Komen!

Salam Sejahtera..

Waktu aku memula dari awal menulis mengenai PMBK dan Kickdefella, memang banyak komen, email yang meyerang aku, malah yang akhir sekali tengah malam waktu aku dah bermimpi dapat call dari blogger terhebat nasihatkan aku mengenai apa yang aku tulis mengenai Kickdefella.

Kemudian sehari dua ini Malaysiawave (Tulang Besi) pulak hentam aku pasai aku tulis mengenai Husam, ia kata aku buat fitnah kat Husam, lantak pi lak.. aku tetap menulis bab Husam kalau ada yang tak betul, kalau Hasan Ali, Mustafa Ali dan Nasharudin sebelum ini aku pernah sentuh dan tulis, kenapa pulak aku tak boleh tulis bab Husam, aku tak mau cerita keburukan perangai mereka apa yang kau tahu, cuma aku tak mau manusia yang perangai macam Husam jadi pimpinan Parti Islam, itu saja.

Cuma aku minta kepada pembaca .. hangpa baca Di SINI, dan lagi satu DI SINI, Baca dari awal hingga akhir, ada tak sangkut paut lebih kurang sama apa yang aku dok sebut tu..., ada ke tak ya Perisik rakyat call, dan aku nak tengok lepas ni Malaysia Waves (Tulang Besi) Nak bagi nasehat ka kat anak lelaki dan Perempuan Tok Guru...

8 comments:

  1. Gua tak mau fitnah sapa sapa tetapi gua tengok sendiri surat nak jual tanah ... luas beb... ribu ribu ekar dan boleh dapat komisyen besar beb. Kalau orang macam tu nak cerita pasal husam tak payah dengarlah. Lu boleh dengar saja tapi elok tak payah tulis beb. Pasal duit ini banyak dah orang jadi hilang waras beb. Gua bukan kira siapa siapa, gua bisness sendiri tapi ada malu jugalah beb.

    ReplyDelete
  2. Nik Amalina bukanlah seorang yang berhati-hati dan zuhud. Kalau dia sayang kepada suaminya, sepatutnya dia halang dari terima tajaan haji berjumlah RM65K seorang itu. Kalau dia sayang kat ayahndanya, sepatutnya dia halang ayahndanya dari menerima tajaan tersebut kerana dialah orang yang awal mengetahui tentang tajaan tersebut. Tetapi sebaliknya dia sendiri yang turut sama mahu mengerjakan haji dengan pakej tajaan tersebut. Jadi aku beranggapan bahawa penilaian dia sudah tidak valid lagi!

    ReplyDelete
  3. Tentang zuhud dan mewah ni, aku nak cerita cuma husam sahaja yang masih zuhud walaupun penggal kedua Exco. Dia masih pakai Nazaria. Dia cuma tinggal dirumah banglo setingkat yang dibuat atas tanah ayahnya mungkin dalam sekitar 1600 kaki sahaja keluasannya.
    Hang boleh tengok le orang lain kat Kelantan.

    ReplyDelete
  4. Aku tak salah sesiapa ,aku nak komen pun kadang-kadang takut ada yang terasa.Pas ni kan ke satu jemaah ,kenapa nak buruk-burukan sesama jemaah.Kekadang kita rajin ke masjid tapi perangai lebih teruk dari yang tak ke masjid.

    ReplyDelete
  5. masalahnya sebahagian pemimpin pas sudah di goda keduniaan harta benda, yg nampak pangkat dan kuasa, pada aku TGNA mmg tak bersalah tetapi ada masalah yg berlaku tanpa sedarnya,

    yg sebetulnya masalah itu cuma berpunca pangkat dan kuasa je,
    ujian harta dunia ini yg paling ditakuti oleh para alim lama terdahulu

    ReplyDelete
  6. salam tuan MM, aku pun tau tak kata apa dah kat tuan. Setuju sangat dengan anonmymous 7.59 .Pas ni satu jemaah...kalau kita asyik dok hentam, menyalahkan pihak itu dan ini, suka org nu tak suka orang ni..ia akan menjejaskan Pas keseluruhannya. aku dah kata dulu..tulisan Tuan MM ni lbh banyak menimbulkan kemudaratan dari kebaikan..Lu pikiaqlah sendiri..tuan mau ka saham merunntuhkan jemaah Islam ini..wassalam

    ReplyDelete
  7. Hang ni MM memang betul lah aku nak cakap Ngok!

    Kalau benda yg Nik Amalina tulis tu hang boleh ambik sebagai backing hang kutuk Husam, hang ni betul lah dah tak boleh kenal mana baik mana busuk.

    Satu saja aku nak kutip dari tulisan Nik Amalina tu..dia kata 'Saya pernah diberitahu dia peminum arak tegar.' Kalau dia nampak sendiri Syed Azidi tu minum arak banyak kali atau setiap kali jumpa dia nampak Syed Azidi tu minum arak, baru lah dia boleh nak kata macam tu. Apa motif dia tulis macamtu?

    Hang MM rasa apa yg TG Nik Aziz akan kata pasal anak dia sendiri tulis macamtu? Aku sendiri ni rasa menyesal anak seorang tokoh agama yg aku hormati sanggup tulis lagu tu. Aku betul-betul berharap yg tulisan tu sebenarnya orang lain yg tulis dan bukannya anak TG Nik Aziz yg tulis.

    Lain-lain yg ada dlm artikel tu tak payah nak ulas. Macam budak-budak saja butir tulisan tu. Hang MM baik la hang tingkatkan sikit minda hang. Jgn buat malu orang dah senior macam hang.

    - kuntau

    ReplyDelete
  8. ha ha MM dulu sokong Husam sekarang dah beralih Ke KEM Nik Abduh, apa pun rilek le bro, TBO tetap sokong abe Husam yang cool dan tidak pernah "membodoh" dan men"mee celup"kan orang lain. Isu royalti minyak juga diperjuangkan oleh Husam.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari