boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, November 5, 2009

Keputusan Mahkamah Persekutuan - Jika Nizar Menang.

Salam Sejahtera...

Jika semua berjalan lancar, Insyaallah, keputusan kes Nizar samada masih MB negeri Perak atau tidak akan dapat diketahui. Seorang kawan datang berjumpa dengan aku sekejap tadi, ia mencadangkan JIKA keputusan Mahkamah mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi tempohari ini beerti Nizar masih MB Perak yang sah, jadi cadangannya ialah:

Nizar tak perlulah dok gatai mulut nak pi cadang pada Sultan Bubar DUN, adalah lebih baik meneruskan agenda PR untuk memerintah negeri Perak sehinggalah PRU13 nanti. Sekiranya bubar DUN Perak, ada jaminankan yang PR akan memenangi balik kerusi kerajaan negeri Perak, belum tetntu, sedangkan kita tahu UMNO telah bersiap sedia dengan 1001 macam untuk mempertahankan PRK ini.

OK, katakan jika PR memenangi lagi kerusi DUN, adakah Sultan akan bersetuju melantik semula DS Ir Nizar menjadi MB, belum tau...harus diingat kuasa melantik MB berada di tangan Sultan, kejadian Mat Deris dan Mat Said di Terengganu harus kita ingat kembali.

Selain dari itu rakyat negeri Perak dapatlah nak meneruskan tugas-tugas masing-masing yang sebelum ini banyak terbengkalai disebabkan perkembangan arus politik, katakanlah jika ada lagi PRK Negeri, dah, masing-masing pakat tak tidok malam lagi..., cukuplah... kasihanlah kat rakyat, hargai dan nilailah tenaga dan harta rakyat yang perlu dikorbankan jika adanya lagi PRK.

Segala peruntukkan kewangan perbelanjaan untuk Sultan dan istana hendaklah mengikut undang-undang yang sedia ada, jangan nak lebih-lebih lagi, kalau boleh kurangkan lagi baik, utamakan dahulu kehendak rakyat negeri Perak.

Khas buat Datuk SUK, bekukan segala-gala tugas-tugasnya, sediakan satu bilik dan meja, letakan akhbar Harakah, suara Keadilan dan Roket sahaja untuk dibuat bacaannya, segala pergerakannya sewaktu dalam tugasan kerja harus dikawal, sebaik-baik letakkan seorang pengawal yang mengawasi segala pergerakaannya.

Oklah cukup setakat ini dulu, jika sesiapa ada lagi yang nak tokok tambah silakan....

Mampus UMNO.... Ameen.


5 comments:

  1. Bhai...

    Jika Nizar menang... BN tetap majoriti.. jadi dier akan mintak satu sidang DUN baru.. pastue dier akan buat usul undi tak percaya....

    Masalahnyer... dalam kes nie Ganesan telah diistiharkan sebagai speaker sebab permohonan harinie cuma untuk Nizar sahaja.. bukan untuk keseluruhan pegawai dier..

    ReplyDelete
  2. jangan terlalu yakin, tengok hakim perbicaraan tu cap keris ke atau tidak. kalau cap keris, pasti sudah tahu keputusannya. auw auw auw auw auw auw (trademark mat keris).

    ReplyDelete
  3. Ape ke helnya yeop ! Dah takutke ? Cakap meletup letup. La ni nampak takut pulak nak bubar .... berbelit belit kome putor.

    ReplyDelete
  4. woi c++ ko diam la .nizar 2 leh pecat ganesan kalau dy menang...dia lantik pulak v.sivakumar.tongong btl

    ReplyDelete
  5. manjung mari dah kepanasan bontot dah sekarang ni, tengoklah sekarang ni blog pun dah tak berapa nak update dah, sebabnya cerita hamPAS semua kena batang hidung balik,, sikit lagi manjung mari ni la pulak akan mampos kena langgar dek keling dan cina pundut tu ..

    mampos manjung mari ameeen

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari