boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, November 11, 2009

TGNA - Tajaan Pergi Mekah.

Salam Sejahtera..

Hari ini heboh pulak mengenai TGNA nak pegi Mekah dengan ditaja oleh seseorang, maing-masing riuh, risau.. kenapa boleh jadi begitu..., oii aku tak risau kalau orang biasa nak bawa TGNA pi Mekah buat kerja haji...

Tapi yang aku hairan baru-baru ini awal puasa yang lalu, MB Perak Zambry Al Pangkory bawa sponsor lagi ramai pi Umrah, tak ada pulak yang heboh pun, aku tak pasti berapa ramai, tetapi dari Pangkor ada yang dapat, Lekir pun ada dan ramai lagi, mungkin ada kekawan boleh sahkan...

Cuma aku nak bagi tau, 5 bulan lepas, kuliah bulanan oleh Ustaz Haji Ahmad Rizam bin Ghazali (Anak kepada Ustaz Haji Ghazali Hasbullah) dari Batang Kali, Selangor, beliau menceritakan dalam kuliahnya, umur beliau baru 40 tahun, beliau dah 30 kali pergi Mekah.. bagaimana dia pergi jangan tanya, yang penting kena rajin dan bersungguh-sungguh berdoa minta pada Allah....

Oii, ramai lagi Ustaz-ustaz dan Tuan-tuan Guru yang pergi Mekah dengan atas tajaan orang lain, ramai..., kenapa bila TGNA pergi dengan cara tu pakat riuh!!..Sebab dia MB Kelantan...tak boleh ka!.. Kalau aku jutawan pun, aku teringin nak bawa Tok-tok Guru yang alim pergi ke Mekah....!

9 comments:

  1. UMNO, dulu kini dan selamanya bodoh.. Org g haji pn dia nk kecoh.. Bodoh melantun2..

    ReplyDelete
  2. bodoh? moga2 TGNA dapat petunjuk drp ALLAH dan diampunkan dosa2nya yg terlalu banyak kat ahli UMNO..amin

    ReplyDelete
  3. pasngok..

    Boleh tolong senaraikan dosa-dosa TGNA yang terlalu banyak tu.. Aku senarai yang pertama..

    1.Penyokong UMNO Islam Plastik, tak boleh masuk syurga.

    2.

    3.

    4.

    5.

    ReplyDelete
  4. Moga2 ini bukan haji terakhir TGNA..moga2 TGNA mendapat hidayah agar UG bisa jadi nyata..moga2 tiada sesiapa yg mencuri selipar TGNA..takut nanti jadi mcm selipar ayah pin..nauzubillah

    ReplyDelete
  5. semoga nik aziz mampos sebaik sahaja jejak kaki di kelantan selepas balik dari mekah. ameen
    semoga MM mampos cepat . ameen 44x

    ReplyDelete
  6. Woi, manjungmari… hang ni betoi la blogger hamPAS, semua orang tak betul, hang saja yang betoi…dulu hang dok sebok kutuk UMNO, sekarang ni pulak hang sibuk Pas Kelantan, apa tujuan hang ni.. yang dok buat cerita fitnah merapu macam ni….
    manjungmari, ni aku nak bagi maklumat sensasi kat hang, aku cabar hang.. kalau hang berani… siar kat dalam blog hang.. pirah.. hang mana berani tera mana pun….. OK…semalam aku dok baca dalam blog geng-geng hang hamPAS, ada dok sebut yang MB Perak Zambri akan ditukarkan, bab ni aku sokong sangat….
    Hang tau pasai apa manjungmari aku sokong, …itulah hang, nak jadi blogger konon, manjungmari oiii, cerita depan batang hidung pun hang tak tau, phirahh blogger… OK manjungmari, hang baca betui-betui apa yang aku tulis…
    Pulau Pangkor waktu zaman dahulu, mengikut dari cerita abang ipar aku, ramai pendatang yang menetap di situ adalah dari etnik mamak dan kaum China Islam Kwantung, kalau hang nak tau sepupu Mak Pak Lah (ex-PM) Puan Kailan pun ada di Pangkor, usul asal dari China Kwangtung, manakala kaum mamak pulak kebanyakannya berasal dari Mamak Chulia Penang….
    Abang ipar aku asal dari Pangkor, sama sekolah dengan Zambri waktu kecil dulu, Zambri tu asal orang Kampong Masjid, belajar di Sek Keb Pangkor, waktu kecik-kecik dulu abang ipar aku panggi Zambri “Aziz Badro” nama gelaran Zambri.
    Ibunda Zambri nama nya Poon Saidatul Badro bte Abd Kadeer (Pure Mamak) No I/C 410430085158 berkahwin dengan Abd Kader @(Karim) bin Mohamed …No I/C 410606085101, (ini pun Mamak Juga)….
    Namun begitu perkahwinan bonda Zambri itu tidak kekal lama, mereka bercerai sewaktu Zambri dalam kandungan.
    Selepas itu bonda Zambri berkahwin pula dengan orang lain yang dikenali sebagai Pak Jaafar…(pun mamak juga) Pak Jaafar ni lah yang membesarkan Zambri hingga berjaya ke hari ini.
    Waktu BN mengambil alih kerajaan negeri Perak dulu, aku cukup seronok kerana UMNO dapat mengambil balik negeri ini dari tangan Nizar yang menjadi kuda tunggangan Ngeh dan Nga, selamat negeri aku, kalau tidak Perak akan habis dapat kat Cina belaka. Walau pun sapa MB waktu tu aku tak kisah, yang penting Perak terlepas dari cengkaman Cina laknat..
    Namun sekarang baru aku sedar balik, Zambri ni mamak, sedangkan undang-undang tubuh negeri Perak sesiapa yang dilantik menjadi MB mestilah rakyat Negeri Perak, berugama Islam dan berketurunan Melayu. Sedangkan Zambri ni ibu dengan ayahnya adalah bangsa India Muslim (mamak), jadi kut mana pun Zambri juga pun mamak…Memang dulu aku tak kisah sangat melayu ka mamak, tetapi nampaknya mamak sekoq ni dah mula belagak bukan main, bangga yang dia adalah MB berkelulusan PHD, mendapat undi paling tertingggi dalam PRU12 yang lalu….
    Apa yang jelas sekarang ni sejak Zambri jadi MB bala yang Allah turunkan semakin bertambah, mula-mula dulu beberapa orang pelajar melayu mati dihempap bangunan riuntuh di Ipoh, kemudian pula 3 orang pelajar sekorah India mati lemas di Kampar, tak berapa hari lepas tu pelajar Cina pula dari Unitar Kampar…. lepas ni apa pulak bala yang akan turun,,, Hang tau tak manjungmari….ini adalah Daulat Sultan Azlan, sebab undang-undang tubuh tak dipenuhi…
    Aku cabar hang manjung mari kalau berani, hang siar komen aku ni… moga-moga lepas ni aku doakah hang cepat mampos manjungmari…mampos manjungmari ….44kali.

    ReplyDelete
  7. anon 8;32
    bangsat ponyaa org suruh tuanguru mati cepattt
    wei bodoh yng baguss mampos cepat pemimpin ko umgok tuu yg kaki
    ambik rasuah, pecah amanah, kaki raba,bunuh org, culik org, tipu duit rakyatt
    da la bodohh perangai mcm sialll laa luu

    ReplyDelete
  8. Tak ada isu tentang TG. Tapi kalau menantu dan anaknya pun ikut pakej vvip juga, mungkin orang nak tahu juga. Aku yang gaji lebih 10K ni pun terhegeh-hegeh nak cari pakej paling murah.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari