boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, November 8, 2009

Kelantan Pulak Dah...

Salam Sejahtera!!

Pertama sekali aku minta maaf buat pengunjung blog.. walaupun hari ini cuti, namun hari ini aku punya jadual harian full, pagi tadi jam 9.00 ada kuliah, habis 11.30 lebih balik rumah, dah mengantuk pulak, biasalah lepas kuliah, petang pulak jam 3.00 pegi hantar balik sekolah, dalam waktu nak balik rumah, kat kampong Gajah lagi, handphone bini aku berbunyi, rupanya kawan abang ipar aku call, nak mai rumah, dah ada kat Manjung, dah kena pecut sikit kereta, nak sampai rumah, jam 5.00 sampai rumah.

Pi ambik kawan abang ipar aku tu kat Petronas, dekat 25 tahun aku tak jumpa dia, ni baru jumpa kembali, sembang punya sembang, nasib baik lauk dan sayur tengahari tadi ada lagi, rezeki dia laki bini, sebab lama tak jumpa, sembang punya sembang dekat jan 9.00 malam baru dia balik ke Ipoh.

Sekejap tadi bila aku buka komputer, masuk blog sahabat DI SINI, terkejut juga aku, sebelum ini pun blogger ni dah bagi amaran, kali ini kali kedua....

AKU PUN KENAL DAN TAHU JUGA BLOGGER NI, MEMANG HIDUP LAKI BINI ANAK BERANAK DENGAN CARI MAKAN MENJADI BLOGGER UPAHAN, DAH DAPAT KERJA DI PMBK, TAK BUAT KERJA.... ORANG DAPAT BONUS, DIA NAK BONUS, KERJA TAK MAU, LEPAS TU MULALAH BUAT HAL....

YANG SORANG LAGI NI PUN MASIH TAK SEDAQ DIRI, TAK KENANG DIUNTUNG, DAH JADI EXCO, PUN MASIH BERSIKAP TAMAK HALOBA, SUNGGUH MEMANG AKU TAK SANGKA MANUSIA SEBEGINI PUN ADA, SETELAH BERTAHUN-TAHUN MENDAPAT KEPERCAYAAN TUAN GURU NIK AZIZ, BEGINI BALASANANYA TERHADAP TOK GURU,

INGAT KAMI BLOGGER YANG SAYANGKAN ISLAM, TAK KIRA SESIAPA, WALAUPUN SEBELUM INI AKU BEGITU MENYANJUNGINYA, MUNGKIN INI UJIAN ALLAH BUAT DIRI AKU, JIKALAU KAU BELOT PADA PERJUANGAN DEMI KEPENTINGAN DIRI, MAKA SIAP SEDIALAH KAMU WAHAI...., AKU PEDULI APA... PERJUANGAN AKU TAK ADA APA-APA KEPENTINGAN, MELAINKAN AKU NAK ISLAM YANG MENANG....

7 comments:

  1. Salam MM,

    Mungkin ini kesilapan kecik TGNA dalam mentadbir Kelantan. Terlantik menantu jadi CEO PMBK. Entah cadangan sapa... atau anak menantu merengek jawatan tu!

    Dengar cerita dari rakan-rakan si-menantu ni(kawan2 menantu masa kat u dan masa kerja sebelum PMBK), menantu ni HEBAT juga!!!

    Aku tak mau sangka buruk kat menantu tok guru.... tapi menantu bukan tok guru!!!

    ReplyDelete
  2. Manjong mari,
    Tak perlu siar tulisan aku ni. Kalau hang nak backing COO menantu TGNA, aku harap hang selidiki dulu sebab menantu TGNA bukannya TGNA. Sama macam anak TGNA bukannya TGNA.
    Aku harap hang tanya dulu kat PMBK tu. Beritahu kat blog satu lagi tu. Jangan terlalu gopoh dalam hal ini.
    Ingat! aku dah bagi amaran ni. Menantu TGNA bukannya TGNA. Hang jangan tanya dia saja. Selidiki dengan staf dan lain-lain exco. Termasuk exco yang against exco yang disebutkan itu tentang hal COO ni.

    ReplyDelete
  3. Ni anon yang tak mahu disiarkan tulisannya tadi.
    Aku juga mahu hang pelbagaikan sumber maklumat. Kalau sumber hang atau saynotomunafiqeen dari pink turtle kena berhati-hati. Sebab pink turtle dengan kickdefella adalah satu level. Blogger upahan. Ingat sekali lagi Menantu TGNA bukannya TGNA! Same warning goes to saynotomunafiqeen.
    Hang terbitkan tentang Anual Bakri pun dah silap. Aku percaya sumbernya sama. Orang yang bercita-cita tinggi.

    ReplyDelete
  4. Pandangan Lee Cooper adalah wajar. Ambitiousnya......................

    ReplyDelete
  5. tuan manjong mari,


    jangan dibiarkan api fitnah membakar perjuangan islam

    siasat sebelum maki hamun orang.

    inikah akhlak orang yang semayang 5 waktu...

    sungguh sedih...

    ReplyDelete
  6. ANON 2:28......dah puas buat kacau kat blog aku, ko lari kat sini pulak ker?

    ReplyDelete
  7. ana cadangkan supaya akad baiah dilebarkan kpd semua individu yg terbabit dgn PAS,dari ahli,adun sampai ke blogger..baru le setia..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari