boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, November 17, 2009

Mari Kita Sama-sama Derma RM2.00 Buat TGNA.

Salam Sejahtera...

Seperti biasa bila bangun saja dari tidur setiap pagi, h/phone aku tekan dulu, rupanya pagi ini ada mesej masuk, bro MSK hantar ajak sama-sama kempen kutip seorang RM 2.00 hadiah kat Tok Guru Nik pergi Mekah tahun depan. Cerita penuh DI SINI

Kita tahu TGNA lebih dari mampu untuk kesana, tanpa sesen pun dari duit ahli korporat atau ahli/penyokong PAS yang ingin menaja beliau, cuma kali ini aku punya persepsi biar kita tunjuk pada UMNO dan SPRM, yang rakyat sayang pada Tok Guru, rakyat nak sponsor banyak-banyak tak ada duit, RM 2 pun jadi lah, kalau lebih lagi baik, moga-moga Allah S,w.T memberkati usaha kita.

Kalau bagi sorang RM2 ni pun salah disisi UMNO dan SPRM, maka biarlah kita ramai-ramai menyerah diri kat SPRM minta disiasat oleh mereka sebab hadiah RM2, kalau SPRM siasat kat aku, aku nak jawab, aku rasuah Tok Guru minta dia berdoa agar UMNO cepat jahanam.

Moga-moga dengan keikhlasan seorang RM2 ini TGNA dapat berdoa dimaqam Nabi Allah Ibrahim depan kaabah, memohon pada Allah supaya hukum Islam disegerakan memerintah bumi Allah ini..Amin Ya Rab Bal Aalamin.

9 comments:

  1. Alhamdulillah, kalau macam ni caranya baru SPRM tak kacau. Kita tak boleh sedekah pada TGNA, tetapi niat hadiah. Kita sebagai ahli parti PAS, tak payah la nak tunjuk ego kepada UMNO,SPRM. Biarlah kita tawaduk terhadap apa yang kita lakukan. Pada saya, memang lah salah cara TGNA nak gi mekah menggunakan duit yang ada sangkut paut dengan kerjaya dan sykt. Kalau ada usahawan berjaya yang tiada kaitan antara jawatan MB serta tiada bisnes melibatkan TGNA,kerajaan apa salahnya . Saya rasa SPRM tak akan buka pun fail siasatan.

    ReplyDelete
  2. Ha satu lagi, lebih baik kita guna duit tersebut, kita bagi hadiah pada mereka yang memang nak pergi ke mekah tetapi tak berupaya kerana ketidakmampuan kewangan(walaupun dalam rukun hj, kalau tak mampu,tidak wajib pergi haji) Lagi banyak pahala serta ganjaran disisi Allah kita dapat.

    Apakata kita tubuhkan j/k hadiah pemilihan calon ke mekah dengan tabung RM2. Saya mencadangkan tuan Manjung Mari menjadi penyelaras atau pengerusi. Kerja baik jangan ditangguh atau dilambatkan. Idea dah ada.
    wassalam

    ReplyDelete
  3. betul ape yg disarankan agar sedekah rm2 utk tok guru pi mekah tahun depan .. bab umno dan sprm tu .. go to hell dengan mereka

    ReplyDelete
  4. Dan elok juga kita kutip sumbangan 2 ringgit untuk Najib pm satu malaysia untuk tunaikan haji bersama TGNA.mga dia pi dgn TGNA dan rasai sendiri ibadah haji dgn seorang Guru yang amat di sayangi..biar dia tau apa itu Agama..dan biar dia tau siapa TGNA.

    Tak banyak ..TGNA RM 2 dan Tuan PM 1 malaysia RM 2..

    atau pun buka dua tabong sumbangan..TGNA satu dan Najib satu..mana penoh dulu..dan kita tengok siapa yang sanggup terima sumbangan tunai kan Haji kali ni..
    kalau SPRM nak buka fail baru sama sama adil..

    ReplyDelete
  5. alahai..takkan ler sorang MB nak pergi ke Mekah pun mesti minta orang derma..lebih afdal kalau kita pergi dgn duit simpanan sendiri,,lagi pun menunaikan haji nie setahu ana hanya wajib bagi yg berkemampuan..

    ReplyDelete
  6. Anony 4:47
    Tuan,cadangan tuan memang baik, tapi untuk melantik saya jadi coordinator atau chairman, memang saya tak sanggup, nak maintance blog ni pun dah rasa malas kekadang tu, tetapi mengenangkan ramai pengunjung dok ziarah blog ni, terpaksalah kena update...

    ReplyDelete
  7. Tabung Buluh,
    hang baca betui-betui apa yang aku tulis, TGNA memang tak perlukan duit kita semua, cuma kita buat ni sebagai simbolik yang rakyat penyokong PR faham yang mana rasuah, yang mana tajaan niat ikhlas..

    ReplyDelete
  8. ihlas jubor taik mu kalu yg sponsor nik ajis mu tu g mekah ada kepentingan dgn nik ajis...rm260000 wat g mekah utk 4 org..xko gile org panggil...NIK AJIS RASUAH!!!!!

    ReplyDelete
  9. Bangga jadi orang Perak kerana idea ini tercetus disini. Tahniah team perakexpress.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari