boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, November 16, 2009

SPM - Kenapa boleh jadi Begini..

Salam Sejahtera...

Sejak 2 tahun kebelakangan ini aku dok dengar Kementerian Pendidikan dan Lembaga Peperiksaan Malaysia dah dok perkatakan masaalah pelajar luar bandar yang mengalami bencana alam seperti banjir akan diambil perhatian.

Nampaknya cakap tak serupa bikinlah...pengalaman yang lalu dah ada, kenapa masaalah begini dibebani kepada masyarakat luar bandar yang majoriti orang melayu..


SEBAHAGIAN daripada 131 pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan Alor Pongsu, Bagan Serai, menaiki bas untuk dipindahkan ke Sekolah Menengah Teknik Teknik Kerian, untuk menduduki peperiksaan SPM di sekolah berkenaan, pagi ini, apabila sekolah mereka ditenggelami air banjir. - Foto Ikhwan Munir
Nov 16, 2009 11:06 am

Kasihani anak-anak saudara kita ini menjadi mangsa tidak prihatin pemerintah yang berwajib, bagaimana mereka nak menjawab peperiksaan yang bermula hari Rabu ini dengan suasana kondusif seperti pelajar-pelajar lain, dimana disaat-saat akhir nak periksa, masaalah menimpa mereka.

Bagaimana pula ibubapa pelajar-pelajar ini, yang mana anak-anak ini menjadi tonggak harapan masa depan, jikalau kita ada anak-anak yang akan menghadapi peperiksaan perasaan yang agak mencemaskan akan kita rasai, walaupun keempat-empat anak aku semua dok di asrama, suasana belajar yang agak teratur, itu pun aku cemas juga dengan kemampuan anak-anak, tambah lagilah ibu-bapa pelajar yang mengalami masallah banjir itu.

Cuma yang boleh aku nyatakan, banyak-banyaklah berdoa, sembahyang hajat mohon kepada Allah S.W.T supaya anak-anak kita diberi ketenangan untuk menjawab peperiksaan tersebut. Insyaallah.

1 comment:

  1. mana MP bagan serai? mana MP parit buntar? kalau kau tu baik pergi la tolong..chittttttt

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari