boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, July 5, 2009

Koperasi Pegawai-Pegawai Melayu Kerajaan (MOCCIS) - Ada Masalah..

Salam sejahtera...

Ini lagi satu yang menimpa umat melayu di Malaysia, tetapi ini khas untuk kakitangan kerajaan yang menjadi ahli Moccis.. Dulu aku ada dengan juga Moccis ni koperasi yang menjual peralatan rumah untuk ahli-ahlinya dengan cara ansuran.

Tetapi sekarang dah lama tak dengar nama koperasi ni.. cuma sebentar tadi aku berjumpa kisah ni balik..

Seorang kakitangan kerjaan yang baru bersara, setelah menjadi ahli koperasi Moccis selama 20 tahun menabung dikoperasi tu, bila dan pencen mohon nak keluar duit tabungan tak dapat... segala macam ikthiar telah dilakukan, sehinggalah si mangsa melaporkan kelaman web E-Maklumbalas YAB Perdana Menteri Malaysia” ... tetapi itulah yang dikatakan kalau UMNO tu memang dasar hanya pandai bercakap, menunaikannya belum tentu... Kisah trajis ini boleh baca DI SINI.

5 comments:

  1. salam MM, MOCCIS satu hal. dengarnya YGMB (Yayasan Guru Malaysia Berhad) juga berhadapan masalah serupa. ahli yang dijanjikan insentif bila lanjut pelajaran dan khairat kematian, juga tersangkut-sangkut.

    ReplyDelete
  2. kalo tak silap MOCCIS ni ada insuran jugak atas nama MOCCIS. bapak masa tahun 88 masuk spital operate paru2, nak claim dari MOCCIS ni mcm2 songehnya.. last2 bapak saya malas dah nak amik tau... dia kata, tuntut di akhirat nanti pasal tak amanah

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..saya pula ada masalah dengan MOCCIS..saya telah berhenti menjadi ahli pada december 2011.pada masa itu saya telah jelaskan semua bayaran pinjaman tersebut.pada 23 may 2012 saya mendapat surat dari MOCCIS bahawa tarikh pemberhentian berkuatkuasa 19-04-2012.so dalam masa 6 bulan dari tarikh tersebut saya akan dapat balik segala yuran bulanan ahli termasuk 2 bulan yg terlebih bayar pada MOCCIS. tapi,pada 23-10-2012 saya menelefon semula pada salah seorang yg bertanggungjawab di MOCCIS tentang status bayaran semula pada saya.Apa yg dia jawab,pembayaran saya akan dibawa ke tahun hadapan pada hujung bulan 6 bergantung pada kewangan..Saya rasa terkejut kerana mocciss telah menipu ahlinya termasuk saya.saya nak semula duit saya.mana pergi dia kita.apa dah jadi pada moccis.inike koperasi melayu yg suka menipu ahlinya untuk mengelak dari pembayaran ahli..pada MOCCIS tolong faham masalah org yg susah,janji kenalah tepati..bayar balik duit kami..atau tindakan susulan akan diambil.

    ReplyDelete
  4. saya pun bagitu juga di tipu oleh koperasi Melayu yang teragung ni...RM25 ribu jumlahnya belum satu sen mereka bayar...katanya n akberi RM1K dulu lebihnya kemudian..kenapa tenat ke koperasi ni...tapi tak de pun pegawai nya yang dikenakan tindakan...

    ReplyDelete
  5. Diskaun, Baucar dan Rebat Tunai Untuk Koperasi Anda di Rakan Kop 1KUBSB. Tawaran TERHAD!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari