boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, July 31, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO...Apa Cerita Sebenar Wacana Ilmiah..

Salam Sejahtera..

Baru sahaja habis selesai kerja-kerja politik di Manik Urai, maka timbullah kembali ura-ura nak berwacana di antara Pemuda UMNO dengan Pemuda PAS.. walaupun banyak pihak yang kurang setuju, tetapi nampaknya program tersebut akan diteruskan juga...

Tetapi dalam pada itu nampaknya akan ada ungkapan " Kita Lihat Siapa Yang Kena"... Sebelum ini keluar kenyataan Ketua Pemuda UMNO, DI SINI. Kemudian yang terbaru keluar pulak kenyataan dari Ketua Pemuda PAS.. DI SINI. Huh... kalau tengok sekali lalu kenyataan Ketua Pemuda PAS.. huhhhh Brutal Yob.. Kira OK lah... tajuknya saja " "Kalau setuju, ayuh berwacana, kalau tidak..."..Cuma aku nak tanya apakah kenyataan ini keluar di sebabkan PAS akan menghadapi PRK lagi di Permatang Pasir. Harus di ingat PRK Manik Urai PAS hanya menang 65 undi... ingatlah balik.....

Aku terbaca satu artikel dari Blog Azizi Abdullah " Khairy Jamaludin, Ketua Pemuda Umno kata, beliau akan menulis surat kepada Ketua Dewan Pemuda Pas, bagi mengadakan pertemuan empat mata berhubung cadangan wacana ilmiah antara kedua pihak.

Laaaaaaa.....masih ada lagi runding berunding. Ada lagi dalam diam, dalam senyap, dalam sepi, dalam rahsia, dalam...dalammm poket menggentel-gentel pasal nak berunding?

Yeebabbbbbb! Kita tengok sejauh mana tanjak Tantawi bersilat tepis.

“ Politik sekarang dah tak main debat mendebat. Dah ketinggalan zaman. Tak ada kerja lainke? Apakah dengan debat itu Umno boleh faham dasar Islam? Boleh terima perjuangan Pas?
Kalau macam tu kena belajar politik semula nampaknya,” demikian kata Wak Brahim dari Kuala Pahang, cicit piut Mat Kilau."

Selamat menempuhi Pilihanraya Kecil... Moga-moga PAS akan dapat mengekalkan Kerusi DUN Permatang Pasir dengan majoriti yang lebih tinggi.

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari