boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, July 29, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO...UMNO BN Jijik & Kotor (UBJK)

Salam Sejahtera...
Aku terbaca satu posting yang agak baik untuk kita semua.. aku dah ciluk, jadi sama-samalah baca dan hayati...

UMNO UMPAMA ANJING TERSEPIT

Di kampungku, ada seorang tua bermazhab UMNO. Semasa belum melanjutkan pelajaran ke luar negara, aku selalu bertekak dengannya tentang perjuangan kepartian di Malaysia.

“kau tau tak, kalau tak ada UMNO, kita semua tak boleh jalan atas jalan Tar tau” katanya angkuh dengan perjuangan UMNO yang kufur itu.

Berdesing telingaku mendengar ungkapan bangsat itu.

”kat Thailand, jalan raya lagi besar dari Malaysia. mana ada UMNO kat Thailand pun” jawabku memerli.

Dia bengang tidak mampu menjawab, terus berlalu pergi.

Semasa aku baru pulang belajar dari luar negara dia menghidap satu penyakit yang dilihat seperti hampir kepada kematian. Aku menziarahinya. Aku diminta tolong, agar mendoakan keselamatannya untuk menjalani pembedahan.

Mengenangkan mulutnya tidak terhenti-henti menyebut kalimah ’Allah’. Juga ungkapan, mahu bersama perjuangan Islam. Aku mula menyangka baik dengannya.

Setiap hari selepas solat berjemaah, aku akan bersama rakan-rakan akan menunaikan solat hajat, agar diberikan kesihatan kepadanya. Walaupun ada sebilangan rakan memarahi tindakanku itu, aku masih mengambil sikap memaafinya.

Ternyata doa kami berkat. Dia berjaya menjalani pembedahan. Pembedahan yang membawa ia sihat seperti sedia kala.

Setelah sihat, aku menyangka ungkapan ’Allah’ dan ’perjuangan islam’ yang diucapkan saat dia sedang kesakitan itu telah meresap masuk dalam hatinya, tetapi sebaliknya, ternyata ia adalah satu wayang kulit yang hanya dilihat hebat, tetapi ia sekadar mainan tok dalang dibelakang pentas.

Dia mempunyai tindakan yang memualkan selepas sihat. La-siyyama, di saat dia berkuasa. Orang yang tidak sealiran politik dengannya, akan dilihat dengan sebelah mata. Aku yang menziarahinya sakit dahulu pun, sudah dilihat seperti bangkai di tepi jalan.

Memang dasar tak kenang jasa. UMNO sial dan celaka. Kerana wadah perjuangannya yang kufur itu, dia lupa kalimah ’Allah’ dan ’perjuangan Islam’ yang diungkapkan.

Aku mula terkenang dengan rakan-rakan yang melarangku menunaikan solat hajat untuk keselamatannya ketika berlaku pembedahan dahulu. Tapi apakan daya, masa yang telah berlalu, tidak boleh dipusing balik.

Orang melayu dahulu sering berkata, ”anjing tersepit jangan ditolong”, tetapi mungkin sekarang perlu diubah, ”ibrahim Ali tersepit jangan ditolong”

Sekian

Al-Bakistani
Ustaz_bakistani@yahoo.com

- Sri Indah (B), Sg Buloh
29 Julai 2009 * 6:48 petang

Source (LINK).

Komen: Itu pasallah TGNA pun dah terlalu marah dgn UMNO, pergi jahanam lah..UMNO.. jadi buat boneka-boneka UMNO yang dok ketagih lagi dengan UMNO faham-fahamlah.. jangan dalam dok diam-diam pi lagi bertemu bersua muka, no muzakarah, no muqabalah... kalau dulu dalam gelap, mungkin lepas ni dalam cerah pun dah tak kisah lagi, yang penting perpaduan konon...

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari