boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, October 27, 2011

A.B.U. - Alif, Ba, Wau... Anak bawah Umur !...

Waktu aku bujang trang-tang-tang dulu, di awal tahun 83,, kalau aku turun ke Johor Bahru, skot-skot sesama aku kalau yang jenih mat bunga atau merak buih,, asyik dok cerita hai betina aja...

Yang syoknya depa ni pandai memilih,,, ada sahaja akronim-akronim tertentu, chicken no hair atau anak ABU (Anak bawah umur)...... itu yang selalu aku dok dengar....



Tetapi sekarang sejak beberapa tahun yang lalu,, anak ABU dah tak disebut lagi dah,, Perkataan baru yang disebut sekarang ialah Bohsia atau minah rempit lebih kurang macam tu lah definasi maknanya antara ABU atau Bohsia.apa kisah bosia tak perlu aku nak cerita, hangpa semua dah tau kan.....

Dah puluh tahun berlalu, nampaknya akronim anak ABU dah diguna pakai semula, ada harga juga ya. baru sekejap tadi terjumpa akronim ABU ni kat SINI






1 comment:

  1. Tak beshh ! tak besh ! tajuk x bape mengancam Umno...tuka tuka tajok len

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari