boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, October 8, 2011

Bajet penyelamat air muka Najib...

Salam sejahtera,,

Hari ini aku kurang gumbira, bila melihat apa yang Najib bentangkan semalam,, Pagi tadi aku sekadar buka komputer, lihat ala kadar, kemudian aku keluar pi kelas hadis, alhamdulillah, dapat satu ilmu yang baru,, satu ilmu sebagai motivasi untuk aku meneruskan berblog melawan dakyah UMNO,, mulai hari ini aku isthihar BERPERANG dengan UMNO, UMNO yang merosakkan akidah Islam umat melayu mesti di hapuskan...

Balik dari dari kuliah aku terus ke Taiping, pi jemputan kenduri di kampong Expo Kemunting, pusing-pusing cari rumah blogger Taiping mali tetapi tak ada habuan, belum berjumpa,, tak tau nombor rumahnya...



Bila ku tengok muka Naib tengah dok kerinyeh tersengih aku lagi meluat, meluat dengan kelentongan Najib semalam, banyak yang kena kelentong sehingga Najib kerinyeh terpejam mata,, Sekarang kita semua dah lupa, kisah Najib dengan Rosmah penakut nak masuk kandang mahkamah dalam isu bicara kes liwat Anwar, Najib terselamat dari kutukan sebagai pondan siam...

Kali ini Najib dah cerdik dah, isu bajet kepada laki dia Rosmah untuk program PERMATA tak disebut pun semalam,,, kalau dibagi lagi PRU13 esok lusa nahas dia.....

Semua kita pakat dok sembang isu bajet, apa yang rakyat semua dapat,,, bagi aku bukan semua yang dapat, ada yang betui, ada yang kena kencing,,, bila PR sibuk nak membela guru dalam buku jingga, Najib pun cilok idea tu, tetapi betui ke idea Najib tu, entahlah, aku bukan cikgu, tak faham masaalah cikgu, tapi bila aku baca kat tiada-yang-menggembirakan. aku rasa ada sesuatu yang tak kena,,,

Cuma apa yang aku nak perkatakan, mengenai golongan sama-sama seperti aku, itu yang aku nak sampaikan,,, iaitu golongan orang Pencen,, banyak yang teraniya, OKlah, bab bonus atau perberian khas aku tak mau nak komen apa, yang itu aku ucap Alhamdulillah, tetapi dari segi nilai pencen buat golongan warga emas keatas, apa yang mereka dapat,, sekarang ni paling rendah pencen setelah dikaji semula ialah RM720.00 itu sahaja,, Lu orang bayangkan lah banyak tu apa yang boleh dibuat dan nak belanja... harap-harap tak ada apa-apa potongan,....

Aku dok harap benar bila keluar beberapa kali dalam TV keluhan dan rayuan dari Bekas Pesara negeri Kedah, merayu pencen ikut keadaan semasa, maksudnya ikut gaji semasa penjawat, kalau jawatan pesara tu kerani, jadi bagi pencen ikut gaji semasa kerani,, jangan ikut kadar gaji 20 tahun dulu,, tentu tak seimbang...

Tetapi apa yang Najib bagi semalam,, mulai tahun 2014,, baru nak dibagi kenaikan 2%,,, oiii kalau RM720 pencen, naik 2%, berapa duit yang depa boleh,, RM15 pun tak sampai,,, itulah nilai harga orang pencen,, tak ada sesiapa lagi yang nak pandang,,, oiii nilai untuk bayar zakat pun lebih lagi,, 2.5%.....

Lagi satu, aku tak puas hati ialah isu bekas tentera yang berhenti tak berpencen, kurang 21 tahun,,, Najib menyatakan ada menyediakan kursus untuk bekas tentera,,, yang itu tak payah cerita kepada rakyat,, dah lama dah... semua bekas askar tau,, pesat latihan tu ada kat Sungai Buluh,, masaalahnya kalau nak pi kursus tu,, kalau yang bujang belum berkahwin OK lah,, kalau yang dah beranak bini, nak tinggai anak bini,, mereka nak telan apa,,, tak tahu lah aku, kut sekim baru ni, siapa yang ikuti kursus boleh dapat elaun kursus...

Apa pun bajet semalam aku dok rasa hanya bajet PRU,,, sebab Najib cakap sekejap tadi mungkin Parlimen bubar hari isnin,, kalau parlimen bubar bajet semalam dah kira tak sah,,, kena buat bajet lain,, mungkin ini sebagai umpan Najib,, bila Najib dah umum bajet sedemikian rakyat tentu setuju, dan mereka akan undi BN,, bila BN dah menang buat bajet lagi sekali,, itu jam baru tau,,, kena kencing ka atau kena cirit hanyir....





8 comments:

  1. WOI KAU DAPAT JUGAK KE DUIT HABUAN RM 3000 TU? WEI ORG TUA BODO... KAU JAGAN NAK KELENTONGLAH,,,, KAU ORANG DAH MENGAH DAH NAK BANDING DENGAN BAJET YANG NAJIB BENTANG NI,,, KONFORM MAMPOS KAU MANJUNGMARI... INSYAALLAH,,, KENA STROKE LA KAU SIKIT MASA LAGI.. AMEEN

    ReplyDelete
  2. wei manjung mari bodo... kalau najib takut di sepina, macamana pulak anwar bontot tak nak di soal dalam kandang salah? sendri mau ingat la manjung mari bodoh macam babi dan lembu....

    ReplyDelete
  3. arrayah.info - Bajet 2012 - Tidak Memenuhi Ciri-Ciri Ekonomi Islam

    ReplyDelete
  4. bini tak takut lakiOctober 8, 2011 at 11:10 PM

    najib bukan takut disapina..takut biniiii

    ReplyDelete
  5. Anonymous said...
    wei manjung mari bodo...

    October 8, 2011 10:12 PM

    Wahai anoni, pada pandangan saya bajet yg dibentangkan tu seperti gula2 je, bebudak saja yang selalu tertipu oleh pemberian gula2 tu, jangan semata2 memberbodohkan MM saja kerana pendapatnya itu, lain lah anoni memangnya masih bebudak2 yg suka pada gula2...

    ReplyDelete
  6. tahu tak macam mana prosedur nak keluar parti?sy nak kuar parti lah..sbb sy dah bosan dgn abg manjung,hari2 cerita tak puas hati ngan org..bahasa pun agak kesat..kutuk org hitam la..itu la..ini la..tp apa pun takdak..seolah2 mcm mengutuk kejadiaan ALLAH..sy percaya,lps nie mesti sy kena laknat dgn abg manjung sbb nk kuar parti kan?kalau abg manjung tak nak ajar...harap2 yang lain dpt membantu...mengundi nak dekat dah nie...

    ReplyDelete
  7. salam tuan...

    tergelak baca komen penjilat bini rosmah anony 9.25 dan 10.12 kat atas bro....

    kahkahkah,jilat terus walau hati makin panazzz.

    ReplyDelete
  8. JILAT DAN HISAP LAH SEPUASNYA LENDIR ITU

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari