boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, August 4, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Babi Cina babi Melayu

Salam Sejahtera...

Aku terbaca satu artikel RPK di MT, oleh kerana aku nak cuba faham cerita artikel tersebut yang dalam bahasa Inggeris, maka aku cuba alihkan bahasa Melayu, tolonglah betulkan kerana aku rasa banyak juga kesalahan bahasa yang aku lakukan... biasalah dulu sekolah melayu.. mana ada ppsmi..

Chua Soi Lek mengatakan bahawa tindakan keselamatan dalam negeri (internal security act) tidaklah benar-benar begitu buruk. Mereka hanyalah menggunakan apabila terpaksa dan amat berhati-hati di dalam menggunakan akta tersebut. Pada waktu awal mula dahulu akta ISA dilaksanakan, undang-undang tersebut sebenarnya sangat baik untuk dilaksanakan, Okay, mungkin sekarang tiada lagi operasi pengganas-pengganas komunis di dalam hutan. Tetapi kami masih mempunyai satu lagi ancaman, iaitu ancaman rusuhan perkauman. Jadi ISA dapat memastilan dari jauh Orang Melayu, orang Cina dan India tidak membunuh di antara satu sama lain.

Jadi fikirkan lah, bagaimana seorang pemimpin kanan MCA bercakap mengenai isu tersebut. ` kedua ' sebagai rakan kongsi dalam BN yang memerintah Negara bercakap. Kemudian ia berkata lagi, saya menggigil apabila memikirkan pemikiran (mentality) satu kaum Cina (Kwei) dalam MCA mesti sama. Jadi Tuhan telah menyelamatkan ini!

Perbalahan ini boleh juga menjadi berlanjutan dengan isu senjatapi. Disebabkan mereka mengatakan di dalam Negara Amerika Syarikat : senjatapi tidak membunuh ; orang yang membunuh. Ini ialah pertengkaran dari pihak pembela yang mahu kebebasan untuk memikul senjatapi (senapang). Amerika tidak mahu mengisytiharkan rakyatnya yang membawa senjatapi sebagai penjahat. Mereka berhak mendapat kebebasan untuk memiliki dan membawa senjatapi. Senjatapi bukan embunuh orang. Orang yang membunuh orang. Jadi senjatapi tidak boleh dipersalahkan jika orang membunuh orang menggunakan senjatapi.

Pada zaman dahulu kami dibenarkan berjalan di sekitar bandar dengan membawa l pisau-pisau kecil yang lengkung juga dipanggil keris bersarung yang tersisip dilipatan pada pinggang kita. Dan jika ada sesiapa yang berani mencabar kami atau bertindak biadab terhadap kami, maka akibatnya kami akan mencabut keris dari sarung dan menghunus terus menikam kea dalam perut mereka. Sebenarnya, itu bukanlah keris yang membunuh orang, tetapi orang yang membunuh orang. Saya tidak faham kenapa di zaman ini, kami tidak boleh lagi berjalan sekitar jalan-jalan raya dengan keris bersarung tersisip dipinggang kita.

Undang-undang buruk undang-undang buruk. Dan jika wujud undang-undang bahawa membenarkan orang kasar kepada penyalahgunaan undang-undang itu kemudian ia akan datang di bawah kategori tentang undang-undang kasar. Ada tiada hujah yang boleh jadi alasan yang kuat bagi memastikan undang-undang buruk dengan mengatakan bahawa undang-undang tersebut adalah baik, Hanya orang yang berperangai buruk dan suka kepada penganiyaan yang suka kepada undang-undang buruk. Kemudian jika terdapat undang-undang baik akan menjadi pelindung kepada yang melanggar penyalahgunaan. Nanti akan berlaku pemeriksaan dan imbangan. Dan ia akan menjadi sangat sukar untuk orang buruk kepada penyalahgunaan undang-undang dihujung begitu untuk mereka sendiri.

Memang, kami tidak perlu buat ISA bagi menjamin tiada lagi terdapat rusuhan perkauman. Sebagai ganti apa yang kita perlukan ialah melarang UMNO, MCA dan MIC. Inilah yang menyebab rakyat menjadi ketidakstabilan perkauman. Mereka melawan untuk Melayu, Cina dan hak orang India. Mereka menolak dan menentang untuk cadangan satu negara , satu bangsa dan satu suara. Inilah sebabnya kami memerlukan ISA, oleh sebab UMNO, MCA dan MIC menolak Malaysia ketepian pertumpahan darah.

Anwar Ibrahim akan membuat saman kepada Timbalan Perdana Menteri dan Utusan Malaysia yang mengatakan beliau pengkhianat kepada bangsa melayu. Mereka mengatakan DSAI pengkhianat kepada bangsa melayu kerana anwar enggan untuk mendukung(memimpin) ketuanan melayu. Mereka juga mengatakan saya pengkhianat kepada bangsa melayu. Tetapi saya tidak membuat saman ke atas mereka. Saya bangga apabila mendapat panggilan pengkhianat kepada melayu. Mereka memanggil saya pengkhianat kepada bangsa melayu kerana saya menentang ketuanan melayu . Dan disebakan itu saya bangga dan tidak akan menyaman saman mereka.

Mereka juga mengatakan saya menyayangi cina. Aha!, isteri saya Cina dan dia membuat menaksir yang sangat besar. Jadi saya rasa tidak ada jalan yang boleh saya menyaman mereka kerana perkara itu sebenarnya sangat benar.

Bakri Zinin bakri, yang mengetuai Jabatan CID, mengatakan bahawa polis malaysia tidak melakukan dengan pergi keluar di sekeliling untuk memukul orang. Itu betu-betul karut . Bakri secara peribadi memukul saya di Balai Polis Dang Wangi pada Hari Raya Haji Mac 2001. Dan dia melakukan perkara ini di hadapan isteri saya dan leboh kurang 20 orang lain. Dan dalam perkara tersebut saya telah membuat laporan polis mengenai kejadian pada malam tetapi tiada apa-apa tindakan yang telah diambil, mereka langsung tiada menghiraukan laporan itu.

Bakri juga telah memukul Saudara Wahid, pengedar harakah. Wahid yang lebih awal ditangkap kerana ` jenayah ' menjual harakah , kerana dengki(rasa) jahat hati sedangkan harakah selaku akhbar parti pas mempunyai penerbitan lesen. Jadi samasekali bukan melakukan sesuatu perbuatan jenayah dengan menjual harakah.

Semasa Wahid dalam lockup polis dan Bakri telah datang ke dalam lockup dan menumbuk dia. Wahid membalas balik dengan menendang Bakri dengan kakinya, menjadi penyek bebolanya. Bakri yang dalam kesakitan yang berganda telah keluar dari lokap dengan berjalan capik . Bakri telah menahan Wahidselama dua minggu sebagai denda kerana menendang bebolanya yang menyebabkan kesakitan beberapa hari.

Bakri juga yang salah seorang yang menyerbu kepada beberapa orang yang menyertai perhimpunan dalam bulan Mei di KLCC. 1 Hari bulan Mei hari cuti am di Malaysia dan merayakannya dengan menganjurkan perhimpunan dan yang lain peristiwa-peristiwa. Tetapi Bakri masih menganggap ia sebagai ` perhimpunan haram ' dan memukul beberapa orang yang menyertai dalam perhimpunan tersebut yang lebih dikenali juga sebagai hari pekerja di seluruh dunia dan merupakan cuti am untuk pekerja.

Aiyah, semua ini babi Cina dan babi Melayu. Mereka bercakap jika sebagai rakyat Malaysian adalah lembu bodoh. Babi sungguh jenis ini dengan Cina dan Melayu.

Artikel Asal = http://mt.m2day.org/


1 comment:

  1. Salam MM,

    Sepatutnya.... tindakan keselamatan dalam negeri... adalah... Akta Keselamatan Dalam Negeri.

    Yang lain tu oklah boleh faham. He he.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari