boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, August 21, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Mahathir Membela Kasitah Gaddam..

Mantan PM Chet Det dalam blognya yang terbaharu cuba nak membela Bekas Menteri didalam kabinetnya cuba nak membela Kasitah Gaddam kononnya tak bersalah, kononnya Kasitah dibawakan kes ke mahkamah diatas perkara tersirat keatasnya..... kisahnya DI SINI.

Di sini aku nak quote satu daripada tulisannya yang aku rasa paling gampang dan bangsat.....

"10. Alhamdulillah. Tetapi fikirkan kerugian dan keseksaan yang dipikul oleh yang dituduh selama lima tahun."

Hangpa baca dan cuba hangpa faham.... Kenapa bila terkena ke atas kaum kerabat sepupu sepapat dalam UMNO yang kena maka disuruh pembaca berfikir masaalah kerugian dan keseksaan yang di tanggung oleh tertuduh.

Jadi bagaimana pula dengan hukuman ISA tanpa bicara, yang tidak tahu samada ada OKT itu bersalah atau tidak, sedangkan mangsa ISA lagi hebat teraniya, terpaksa merengkok dalam penjara.....terpisah dari dari anak isteri, hilang kasih sayang, hilangnya nafkah zahir dan batin, oiii banyak lagi nak kira kalau nak dibandingkan dengan apa yang berlaku kat Kasitah Gaddam.

Apa pun di sini, aku rasa bila kena kat batang hidung hangpa sendiri barulah kata penyiasatan buat tak habislah, tak ada keadilan, bagaimana pulak dengan siasatan SPRM, laporan yang kabor pun terus siasat sampai nyawa TBH melayang, buat siasatan pun sambil lewa... cuba nak memperbetulkan yang salah menjadi betul.....

Jadi jikalau kita semua mahukan keadilan sejagat tertegak dimuka bumi Malaysia, PRU13 nanti UMNO perlu ditumbangkan, Kem Tahanan Kemunting kita kekalkan, disitu nanti seharusnya kita letakkan pula Hisyammudin selaku menteri KDN, Khir Toyo, Ghani Patail, Zambri 786, Musa Hasan, Ahmad Said, dan ramai lagi yang tak mampu nak disebutkan, ini bukan dendam kesumat, ini sebagai pengajaran bagi mereka yang selama ini dok mempertahankan ISA dan menyalah guna kuasa... bagi mereka rasa dulu dalam 2 tahun... tengok ... apa depa nak kata pulakk.. baru ada akaiii.

1 comment:

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari