boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, August 17, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. PRK N11 PP - Mat Sembab Dah mula ...

Salam Sejahtera...

Sekejap tadi berita NTV7 jam 7.00 Mat Sembab sebelah menyatakan calon BN di Permatang Pasir adalah calon yang terbaik buat pendudk PP.. seorang yang muda, berkelulusan tinggi, penduduk tempatan, buka orang luar dari Permatang Pauh, menerajui beberapa NGO dan macam-macam lagi. Ini seolah-seolah berlawan dengan sifat yang ada pada calon PAS.... walaupun ia tak menyentuhi peribadi calon PAS, tetapi apa yang mangkok ni sebut mengenai faktor tersebut tak ada pada calon PAS.

Cuma aku nak tanya.. bagaimana calon UMNO BN boleh jadi begini... ini blog pencacai UMNO.. kononnya nak membela calon UMNO yang yang diperkatakan sebelum ini... apa yang boleh dibanggakan lagi hanyalah boleh menjalani guaman sebagai peguam syariah sahaja... Peguam sivil sorry...... sila baca kisahnya di sini dan fikirkanlah.. inikah yang dikatakan terbaik oleh Mat Sembab... DI SINI.

2 comments:

  1. Antara kalian percaya atau tidak, sebenarnya Umno Permatang Pauh khususnya pimpinan atasan sengaja mencalonkan Rohaizad Othman sebagai calon mereka.

    Mereka bukan nak menang PRK N11 Permatang Pasir pun. Tetapi mereka sebenarnya sengaja nak bunuh karier politik Setiausaha Umno Bahagian itu.

    Cuba pikir balik, kenapa Ketua Umno Bahagian Permatang Pauh sendiri menolak untuk dicalonkan? Tak pernah berlaku sebelum ini di dalam Umno pemimpin tolak jawatan dan glamer. Bagi pemimpin Umno sifirnya mudah sahaja, jawatan adalah duit.

    Jadi tanggungjawab kita untuk pastikan Permatang Pasir tetap dalam genggaman PAS. Tambah majoriti, tebus balik maruah PAS di Manek Urai.

    www.pemudakemehe1.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Salam elaik...

    maaf la apa yang bakal ana katakan nanti akan mengguris pihak2 anda.

    Ana ni non partisan,tak memihak mane2 pihak. Tak cukup umur untuk mengundi pun...

    Tapi teguran ana harap diambil pengajaran. Tak semua orang berani menegur untuk saudara mereka untuk megelakkan pergaduhan dan perselisihan.

    Tajuk entry anda "Pergi jahanam la UMNO"... Satu lemparan hina kepada mereka. Maaf...ini satu perkara yang berat. Apakah kita umat Islam menghina saudara kita sendiri? Apakah kita menghukumkan neraka bagi mereka? Allah yang berhak menentukan mereka masuk neraka atau tidak. BUKAN KITA, BUKAN ANDA, BUKAN SULTAN, BUKAN IBU ANDA MAHUPUN IBU ANA.

    Apabila kita ingin menunjukkan wadah Islam yang dibawa pas, tunjukkanlah dengan mauizatul hasanah. Batu bukan dibalas dengan batu. Tetapi batu haruslah dibalas dengan madu. Suatu hari nanti kegemilangan Islam akan hadir. Tapi bukan dengan cara anda ini.

    Anda telah menarik sahabat ana yang sama sebaya dengan ana untuk memperjuangkan pas di kawasan anda. Sedangkan dia sepatutnya berada di bangku universiti mencari ilmu mengisi dada yang kosong bukan mentah2 memperjuangkan parti. Apalah yang diperjuangkannya jika hukum syar'i belum sebati lagi di dalam dada? Apakah yang diperjuangkan tanap ilmu???

    Kita telah berpecah dengan parti yang berbeza. Ya, umat islam telah berpecah kerana parti. Dia salah sebab dia parti yang tidak sama dengan diri anda...

    Akulah yang betul kerana memperjuangkan wadah Islam. Tapi sedarkah kita, mereka juga akan berkata demikian. Kamilah yang betul bukan pembangkang...

    Siapalah ana untuk menegur kerana ana juga seorang yang dhaif. Memang pemuda dan pemudi adalah tonggak negara pada masa hadapan. Tetapi biarlah mereka mengisi dada mereka dengan ilmu terlebih dahulu sebelum memperjuangkan apa yang mereka sebut "parti yang memperjuangkan islam"...

    Ana berkira-kira bilakah negara kita akan menjalankan undang2 islam sepenuhnya. Tapi yang pasti, ana sedang menyediakan ilmu di dada untuk menjadi senjata di kemudian hari bagi membela islam di negara kita. Walaupun ana bercita2 ingin menjadi perdana menteri,ana tidak akan setuju memperjuangkan parti tanpa pengetahuan yang cukup.

    Sekian sahaja dari ana. Segala Yang baik itu datang dari Allah dan segala yang buruk itu datang dari kelemahan diri ana sendiri.

    Ambillah pengajaran yang baik, tinggalkan amalan yang buruk....

    Salam elaik...

    -Student Islamic Contemporary (Quran Wa Sunnah)

    August 17, 2009 4:43 PM

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari