boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, August 3, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO... Sekitar Ceramah Bubar DUN Di Zon Lumut...

Salam Sejahtera....
Malam tadi (2/08/09) ceramah gempur bubar DUN seluruh Perak anjuran Dewan pemuda telah di adakan ditempat biasa di Markas PAS Pasir Panjang Setiawan.
Waktu aku sampai saja, jam 9.45 mlm lebih, pengerusi majlis tengah bercakap dan memberitahu penceramah pertama malam tadi ialah Naib Ketua Pemuda PAS Perak yang mula berucap.. serak suaranya,, katanya mereka baru habis program Bubar DUN Perak di Bagan serai siang tadi...Penceramah kedua disambung oleh Ketua Pemuda PAS Perak yang baru, Ust Zawawi Hassan, banyak maklumat dari beliau dalam ceramahnya, terutama mengenai kes krisis negeri Perak dengan pertemuan beliau dengan pihak istana dan juga mufti...

Kemudian penceramah yang ketiga kalau tak silap aku ialah Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, ceramah beliau banyak berkisar dengan isu-isu nasional, aku kurang memberi tumpuan.. ceramahnya agak kurang umph bagi aku laaaa.......cKemudian penceramah terakhir seperti biasa Ketua Pemuda PAS Pusat Ustaz Nasarudin Hasan Tantawi mengambil, inilah kali pertama aku dengar beliau berceramah, sebelum ni hanya dok baca tulisan beliau di blognya....

Blogger Otai Manjung yang ada sebelah aku pun terkejut juga, bila dengar ucapan dari beliau, maca suara TGHH katanya....

Ceramah KPP banyak isu semasa dan yang akan datang contohnya mengenaiu PRK yang akan datang di DUN Permatang Pasir PP, dan beliau berkeyakinan UMNO akan kecundang lagi... belua juga amat berharapp DUN Perak dibubarkan, dan kalau boleh DUN negerinya di Pahang kalau bubar sama pun bagus juga katanya... aku tak dengar lama... mata dah mengantuk... letih, aku cuckup takut berjaga lama tengah malam, kalau dah terlewat malam, balik rumah memang susah nak lelap.....Cuma yang aku agak sedih, ceramah malam tadi kehadiran para pendengar agak ceroii.. tak tau apa sebabnya, adakah mereka pun penat macam aku juga, atau pun kebanyakannya ada yang balik kampong ka... kekenyang makan kenduri kahwin ka, takut penularan penyakit berjangkit HlNl ka, atau pun maklumat ceramah seperti poster agak lewat dimaklumkan aku pun tak pasti, apa sebab sebenar.. tetapi memang kurang sungguh, tak padan dengan penceramah yang datang dari jauh, atau pun juga peminat ceramah politik tengok kepada sesiapa penceramahnya pun satu hal, yang itu aku setuju, jangan kata penceramah, kuliah magrib kat surau aku dok pergi pun ada kategorinya, kalau ustaz yang agak ada umph maka penuh surau tu, kalau ustaz
tempatan, kemudian kuliahnya banyak anak murid kusyuk sendiri memang kuranglah sikit... bab tu aku sendiri tak macam mana nak atasi...
Ataupun juga apakah kerana dengan rancangan program wacana ilmiah anjuran pemuda PAS dengan Pemuda UMNO itu menjadi para penduduk warga ZOn Lumut agak kurang berminat nak mai ke tapak ceramah... wallah hu aklam...


Dalam pada itu ada pulak hamba Allah yang bawa bekas untuk kutib derma pembesaran masjid daerah manjung. Bab masjid Daerah manjung ni 3 bulan yang lepas aku ada tulis satu posting di SINI. Mentang-mentang orang yang mai dengar ceramah PAS ni suka menderma, nampaknya adajuga yang ambik kesempatan, sebelum ni bakul derma ni kelihatan di tapak pasar malam, itu lantak pi la... ni kat tapak ceramah PAS pun mai aii... bukan tak boleh, memang dialu-alukan, untuk masjid tapi bila masjid dah siap, masjid tu macam dah jadi hak Pengerusi dgn AJK-AJKnya pulak, nak buat kuliah ustas yang keras sikit tak boleh, walau pun ada tauliah dari majlis agama....

Tu yang jadi tak betul tu... sebagai contoh 3 orang penceramah jemputan luar yang mengajar di masjid Setiawan dah kena pancung, sekarang dibawa mengajar ke surau Madah... Itulah kerja UMNO dan pengikut-pengikut nya yang menjadi AJK masjid.... Duit orang orang ramai nak, tetapi hak orang ramai di kkhariah tersebut dihalang......pergi jahanam lah UMNO.....

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari