boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, August 26, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Catatan santai 25/08/08 - Kartika Sari..

Salam Sejahtera...

Seperti biasa dalam bulan puasa ni, penyakit lama aku mudah menyerang kembali, oii hangpa tentu sangka aku kena gastrik... takk bukan penyakit tu.. alhamdulillah bab tu aku sehat wal afiat, masaalahnya aku tak boleh kurang minum air kosong, bila kurang air selalunya kaki aku mudah kena serangan gout, nasib tak baik batu karang... biasa aku terpaksa berbuka puasa sekali tu kena batu karang.

Semalam 25/08/09, buku lali kaki kiri aku masih terasa kesan sakit gout yang aku kena pada Ahad lepas, seperti biasa pegi ke klinik kat tempat kerja, bila ketuk pintu masuk jumpa doktor, doktor dah senyum macam biasa, tetapi kali ni ia siap panggil aku "Manjungmari".. fuiyo doktor ni dah baca blog aku juga.,. apa sakit dia tak ambik kisah sangat.. ia lebih suka tanya hal politik kat aku.. tanya Permatang Pasir, tanya sapa bayar duit kat aku untuk berblog.. tu dia.. semua ni nak tau... doktor ni juga adalah seorang peminat kepada DS IR Nizar, cerita punya cerita seperti biasa aku buka mulut, doktor saya nak rehat hari ini, dia pun OK... ambik ubat ni, aku bagi tau satu lagi penyakit baru yang aku hadapi... terpaksa bagi tau.. doktor tulis satu nota nama ubat suruh aku ambik kat kliniknya di Manjung.

Dah dapat MC, apa tunggu lagi balik rumah la..., anak yang no 3 sibuk nak cari buku yang susah nak dapat, sebelum tu sibuk dok cari penjamin kedua yang diperlukan untuk dia belajar dah settle, buku dengan laptop belum selesai lagi, aduhai.. start kereta ajak kedua anak-anak aku pi ke Ipoh, sampai Ipoh aku terus tuju pi ke Plaza Yik Foong, masuk parking sebelah luarnya tu, RM3.50 sekali masuk...sebab kat situ ada kedai buku second hand Novelhut, kemudian cadang tu nak survey laptop sekali.. Aduhai rupanya kedai buku Novelhut kat Yik Foong tu dah tak ada lagi dah... cuma ada kat Ipoh Parade aja lagi..., tak apalah survey Laptop dulu,, oii banyak pilihan nak beli kat sini... bila anak aku dah setuju, sementara nak tunggu Intalling programe, aku pi pulak ke Ipoh Parade...

Nak ke Ipoh Parade, jalan kaki jauh Yob,... jangan buat pasai bulan puasa, tengahari rembang.. pans lit-lit... kereta dah masuk parking... pilihan terakhir naik teksi, bellum naik lagi driver teksi Cina dak bagi tau RM6.00.. jalan, dalam perjalanan driver ni rajin juga bersembang, saja aku cuba bawa isu politik, nampaknya dia suka pada PR... lepas tu driver ni buka isu pasai Kartika sari kena rotan pasai minum arak... aduhai... macamana aku nak explain kat dia ni.. aku pun cakap.. itu rotan bukan mau kasi mati punya, rotan ini serupa kita rotan anak, kasi ajar lain kali jangan minum lagi... rotan dalam Islam kalu sikit juga, bukan kuat-kuat serupa itu dalan jel.. kulit bontot pun keluar, anak aku yang bongsu pun turut tambah, tukang rotan kena kepit buku dulu kat celah ketiak waktu nak rotan, jangan bagi jatuh buku tu.. tudia.. masing-masing pakat dok explain kat driver tu... OOOO itu macam ka...saya mana tau...,,,, haaa. aku tambah lagi.. lu tak boleh iku itu paper punya cerita..., dalam pada tu aku pun sampai kat Ipoh parade.. habis cerita bab isu kartika kena rotan...

Setelah selesai beli buku kat kedai Novelhut S03 tkt 3, salesman kedai komputer kat Yik Foong call aku, katanya dah siap, boleh mai ambik.. dah nak kena balik semual ke Yik Foong, teksi lagi... tengok driver teksi tu tengah sek fan... (cak poi), aku suruh dia makan dulu, tapi oleh kerana custimer first, driver ni berenti makan, ia buka bonet simpan nasi bekai dia.. kesian aku tengok.. makan tak sempat habis...driver yang ini muda sikit, waktu ia nak keluar dari Ipoh Parade ia lalu ikut belakang rumah MB Perak, teringat kembali bila aku dok mai berkampung di sini dulu... sempat aku bersuara buat-buat tanya kat driver teksi ni, ini rumah MB ka... ia pun jawab iya...sebelum tu driver ni buka cerita.. bulan posa orang banyak kurang... susah mau dapat passenger... aku pun buka balik isu MB.. isu politik.. oiii kali ini aku salah orang... hangpa nak tau apa driver teksi ni kata... itu Nizar banyak bagus punya orang... tapi ia kena ikut itu dua beradik punya cakap.. itu tarak baik oooo... terkejut aku....ada juga jenis Cina macam ni... ini mesti penyokong kuat MCA ni... sebab maksudnya itu Nga Kor Meng dengan Ngeh laa....yang kontrol Nizar jadi MB..., aku perbetui balik.. mula-mula dulu betui aku kata, tapi sekarang bila sudah lepas ini cerita semua itu Ngeh sudah tau itu Nizar betui baguih punya orang, dia pun sudah mula respek sama NIzar.. Driver tu mengiakan aja.. munkin dia dah mula malas nak layan aku kut....

Rupanya tidak... lain... pulak... dia pun nak buka cerita bab isu Kartika juga.... dia pun sebut, itu perempuan minum punya banyak kesian ooo kena rotan apa pasai jantan punya orang ramai minum tarak kena... pulak dah... soalan cepumas lagi, terpaksalah aku jawab lebih kurang macam aku jawab kat driver teksi yang mula-mula tadi.. dan nampaknya mereka boleh terima, tapi sayang nak cerita banyak dah sampai ke Yik Foong balik, tanya berapa tambang, mula-mula sebut 5 lepas tu 6 rinngit, betul la tu aku mai naik mula tadi pun 6 rinngit, tapi disebabkan dia berenti jauh sikit dari Yik Fonng kerana ada passenger lain tahan, aku kowtim minta 5 ringgit, dia pun... OKlah.. Cincai-cincai.....,

Kesimpulan nya dari apa yang aku alami semalam, nampaknya hukuman rotan yang Kartika Sari itu telah dimanipulasi oleh pihak lain, sudahlah si Kartika dengan bapanya satu hal, bermacam kerenah.. harapan aku biarlah tanggapan dari hati kecil aku terhadap Kartika sari dan bapanya tu tak benar... manakala pihak-pihak lain bemacam-macam kerenah dan hal yang berlaku, JAIPP lain cerita, Penjara Sg Buloh lain, Peguam Negara lain..SIS komen, Shahrizat Jalil minta lain, manakala PM 1malaysia pun suruh adjust timbang balik,,, macam-macam,,,, dan kesannya imej Islam dipandang serong oleh umat manusia....

Kenapakah boleh jadi jadi begini,, mungkin juga hukuman ini bukan hukuman yang bercirikan hukuman Islam (hudud) sebabnya kalau hukuman Islam 60-80 rotan... Ini 6 rotan sahaja... jadi bagi aku ini hukuman dari Hakim Jaipp.. bukan hukuman mengikut syariah...Jadi memang betul lah apa yang dikatakan oleh Mursyidul Am PAS, Islamnya UMNO adalah islam plastic.......

6 comments:

  1. Bhai...

    Novelhut tue dah lama pindah dari Yik Foong (Pasaraya Glory) .... hehehe... lama betul.. kalu tak silap gua dier pindah tahun 1997 dulu... dulu gua ngan auntie tue selalu jadi geng... senang nak pujuk dier bawak masuk majalah best-best dari US ... hehehehe...

    Oh yer... lama betui gua tak balik Ipoh nih... tapi jangan riso...raya posa nih.. gua beraya di Tanjung Tualang... romah mak bapak gua... hahahaha

    ReplyDelete
  2. manjung mari kontot ambik juga ye pinjaman bn. kontot-kontot.

    =perumahan tnb dsk

    ReplyDelete
  3. C++

    memang dah lama aku tak pergi ke Novelhut.. dulu aku pergi hak kat belakang Jayajusco tu... rupanya yang itu pun dah tutup dah.. yang tinggai cuma kat Ipoh Parade aja...

    Anony...
    Idup lagi hang... ikutkut matidah bersama dengan UMNO di PP... hang ni apa yang dok merapu ni... orang lain pun puasa juga... sejak bila aku ambik pinjaman bn....

    ReplyDelete
  4. Tobat Aku Benci UMNOAugust 26, 2009 at 4:07 PM

    Bn ada bagi pinjaman ka...?? Gila ka apa ka?? BOdo punya anon badut umNgok!!!

    ReplyDelete
  5. ada sape sape boleh jadi org tengah nak sunting kartika tak??

    Nampak gambar dia pakai tudung ok gak...

    ReplyDelete
  6. wei kontot anak kau buat pinjaman tu kira dari bn la kontot oi. kontot-kontot.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari