boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, May 21, 2009

Nizar VS Zambri - Apakah Kesudahannya..

Salam sejahtera...
Sekarang ni sibuk perbicaraan kes RayuanNizar VS Zambri... Kalau mengikut dari blog Suara Perak (Speaker) hakim yang yang mendengar ialah Yang Arif Dato' Md. Raus bin Sharif, Yang Arif Dato' Wira Abu Samah bin Nordin, Yang Arif Datuk Sulong bin Matjeraie. 
Tetapi bila aku dok amati dari live BH Online hakimnya ialah  Datuk Raus Md Shariff, Datuk Zainun Ali dan Datuk Ahmad Maarop.

Dari sini ada 2 orang hakim yang berbeza dari blog Suara Perak dan BH Online.. Apakah ini yang dikatakan tangan-tangan ghaib yang cuba menggunakan kuasa mereka untuk mengawal hakim-hakim untuk memberi keputusan dengan lebih adil...
Apakah benar seperti telahan blogger MSK dari Perakexpress yang mengumpamakan mahkamah seperti ini 

 "Aku tak mengharap keputusan mahkamah. Setelah melihat kepada apa yang berlaku…dimana mahkamah Rayuan membenarkan permohonan Zamry dalam masa 3 jam..manakala rayuan Nizar mengambil masa tujuh hari…tak ada apa yang diharapkan dari mahkamah. Kalau nak kata aku menghina mahkamah pun …kata lah. Bagi aku,,,mahkamah dah jadi macam market babi…harga pasaran ditentukan oleh peniaga…bukan penternak. Dan sekarang harga babi jatuh merudum kerana H1N1.

Sekarang..orang tak makan babi bukan pasai dia haram..bukan pasai dia tak sedap…tapi pasai virus.

Mahkamah pun macam tu jugak…sudah dijangkiti virus H1N1. Hakim-hakim yang masih belum dijangkiti…mungkin tinggal beberapa kerat. dan kalau nak tau apa keputusan mahkamah esok..tak payah pergi mahkamah.  

Baca selanjutnya di DI SINI

Apapun aku perhatikan kes kat mahkamah hari ini memang celaru...sebab mengikut laporan dari BH Online "Ketika ini ada dua kes dibicarakan di Mahkamah Rayuan. Difahamkan, ketika ini hakim hanya mendengar kes semakan Zambry mengenepikan keputusan Mahkamah Tinggi KL. Kes rayuan Nizar bagi mengenepikan rayuan penangguhan pelaksanaan  keputusan Mahkamah Tinggi itu masih belum didengar hakim Mahkamah Rayuan."

 Apakah mahkamah hari ini akan menjadi market babi!!!!!!! 

1 comment:

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari