boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, May 26, 2009

PRK DUN PENANTI - AMINAH ABDULAH (Kak Min) VS MAIMUN YUSOF(Tok Mun)

Salam Sejahtera...
Aku sebenar malas nak campor tangan hal PRK Penanti, kerana hal kat Perak ni pun tak selesai, dah tak idea nak menulis... buntu.. tetapi semalam bila aku tengok TV keluar seorang betina tua calon bebas cap kunci DUN Penanti beri kenyataan.. bla...bla...bla... aku ingat aku tak payah tulis baliklah... hangpa cari sendirilah apa yang dia dok merepek malam tadi kat TV.... 

Cuma aku nak kita sama-sama perati balik kisah Tok Mun.. beliau calun bebas P36 Kuala Terengganu pada PRU12 yang lalu. Tok Mun pun calun bebas cap kunci, tapi TOK MUN seorang wanita tulen yang berpolitik, sanggup kayuh basikal pi berkempen, berhutang untuk bayar duit deposit menjadi calon.. tak ada sesiapa pun marah kat Tok Mun sebab dia pi kacau daun sebab Parlimen tu Hj Mat Sabu pun bertanding, menyebabkan menang calun UMNO Arwah Dato Razali Ismail dgn majoriti 628 undi, Tok Mun pula mendapat 685 undi dan undi rosak 931 undi. Walaupun PAS kalah dengan majoriti kecil tetapi tak ada manusia pun yang memarahi Tok Mun, sebab itu hak TOK Mun sebagai rakyat Malaysia nak jadi calon... tak sapa yang boleh halang...malah TOK Mun selepas tu mendapat liputan TV dari seluruh dunia... Popular sekajap Tok Mun.. walaupun aku dengar ada pihak lain yang ambik kesempatan ke atas Tok Mun.

Berlainan pula dengan betina ni yang ini... aku tak tau asal usul dia.. tapi RPK ada tulis dalam M2d...Dia pun calon bebas cap kunci sama macam TOK Mun.. itu saja yang sama... yang lain memang berbeza jauh dari Tok Mun. Semalam dalam TV betina ni membahasa diri dia Kak Min...dok perasan lagi Kak... hang pun lever Tok juga aaiih... lantak pi lah... tapi yang aku naik meluat dia dok merapu macam-macam, cuma yang kira terror dia ni boleh rakam sampai 3 jam... hurgrhh... macam mesyuarat UMNO la...

Apa yang aku nampak betina ni pun sama tahap gilanya macam Ezam Mohd Nor & 6 box... tah-tah memang ada sangkut paut... tu yang dok gila talak tu... nak rujuk balik orang tak mau dah.. dah talak 3... kena cina buta dulu... sapa pun tak kelapak aaiihk... tu yang dok merapu kata orang dok pujuk dia, suruh dia masuk... kira tahap bodoh+bangang+bahlol lah sebab dia pi tolak tawaran semua tu... he heh Timbalan Ketua Menteri 1.... Ooiiii bodooooooooo sungguh........

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari