boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, May 30, 2009

Anasir Luar yang cuba nak pecah perpaduan ahli PAS!!

Salam sejahtera....

Aku ingat nak relak sekejap... malas nak menulis apa-apa lagi... tapi bila dalam dok relak.. meninjau dari satu blog ke satu blog masuk balik ke blog parasit yang suka nak memecahkan perpaduan ahli jemaah parti...blogger ni memang hebat.. memang ternama... wartawan.. penulis... tetapi nampak nya bila masa kita jemaah PAS nak bermuktamar, sibuk nak memilih pimpinan baru tanpa adu domba kata-mengata kepada calon-calon yang lain...tetapi si parasit jahat ni mula nak buat sibuk.. 

Sebelum ni dalam blognya dia dah mengaku tak akan usik individu tertentu sehingga selesai muktamar.... tetapi nampaknya dia lebih teruk lagi... memang dalam tulisannya kali ini dia tak menyentuh nama individu -(ok lah aku terus sebut nama Individu tu - Dato Husam) lagi... tapi aku yakin desperado yang katakan hanyalah pada Dato Husam..Ceritanya Di Sini.

Apa hal yang si Parasit sekoq ni sibuk sangat sesiapa yang nak pimpin PAS... itu hak perwakilan.. kalau dia tak puas hati dengan sikap Dato Husam mengenai projek kambing jamparynya tu, itu hal lain..tunggulah kes tu kat mahkamah... apa pun orang dah tahu cerita hal sebenar.. Dato Husam cuma menjalankan tugas yang diamanahkan oleh rakyat Kelantan kepadanya...bukan hanya untuk kepentingan si Parasit sorang.

Bagi aku ketiga-tiga calon Timbalan Presiden baik dari penyandang YB Ustaz Nasarudin Mat Isa, Haji Mat Sabu dan YB Dato Husam Musa, kesemuanya adalah yang terbaik belaka.. itu sebab mereka boleh jadi pimpinan PAS...aku ulang... ketiga-ketiga mereka adalah terbaik... semuanya sayang kepada Islam, sayang kepada Parti.

Pada muktamar 4 tahun lalu sewaktu Ustaz Nasarudin bertanding dengan Ust Hasan Shukri lalu, aku memang berharap Ust Nasa menang, keran apa.. bagi aku bila muka baru ada pembaharu dalam parti yang aku sayangi...dan alhamdulillah Ust Nasa dan pun pegang jawatan Timbalan, dan sekarang untuk penambahbaik dalam parti aku rasa tak salah kita tukar pula Timbalan kepada yang baru.. untuk kebaikan parti yang aku sayang..cuma dari sini aku lebih nampak yang lebih daripada ketiga-tiga calon tersebut ada pada Dato Husam.

Tugas yang diamanahkan kepada Dato Husam sewaktu beliau menjadi Naib Presiden adalah cukup baik sekali untuk Parti dan Pakatan Rakyat. Aku ambik contoh besar ialah sewaktu krisis perlantikan Nizar nak menjadi MB Perak dulu, yang mana mendapat sedikit kekecohan antara Parti dalam PR... siapa wakil parti yang banyak turun buat penyelesaian... Dato Husam, beliaulah yang ke hulu ke hilir sehinggalah DS IR Nizar dapat menjadi MB Perak selama 11 bulan...dab banyak lagilah cerita-cerita mengenainya.. tak perlulah aku nak senarai semua sekali, nanti aku dikatakan berlebih-lebih pulak.. seolah-olah yyang 2 calon lagi tidak baik,, bukan itu maksud aku... aku nak yang terbaik dalam parti... dan lagi satu sewaktu perjumpaan blogger se Malaysia di Pasir Putih Kelantan sehari sebelum penamaan calon PRK Kuala Terengganu tahun lepas, Dato Husam juga sudi melapangkan masa membuat pertemuan dengan blogger cikai dari PR.. tetapi aku tak pegi.. hangpa tak percaya tanya blogger MSK, Sya-Reform dan Ciberboron dan ramai lagi....biarlah si parasit tu nak tulis apa pun...nanti jawablah beliau di hadapan Allah, kalau siparasit tu rasa dia betul.

Insyaallah, aku akan sambung lagi kisah-kisah Dato Husam dalam pentadbiran negeri Kelantan, apakah yang beliau alami di sana.. aku tengah mencari berita dari sumber yang sahih. dan juga kami blogger dari kumpulan Blogger Network Perak terutama MSK akan turut sama-sama menulis membantu Husam untuk menjawat Timbalan Presiden PAS.

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari