boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, May 12, 2009

Kes MB Nizar - HAKIM DATO' ABDUL AZIZ PALING PENAKUT!!!!


Salam Sejahtera....

Kalau hangpa baca posting dari blog Cenangau daun kari, dia kata kata Hakim Dato' Abd Aziz paling berani... Sila baca DI SINI.

Tapi bagi aku itulah hakim yang paling penakut...hakim yang bertakwa dengan Allah S.W.T. Beliau takut dengan hukum Allah di akhirat nanti. Beliau percaya dengan hadis nabi yang bersabda diantara 3 orang hakim 2 daripadanya masuk neraka.

Hakim ini percaya yang Allah sahaja yang memberi rezeki dan segala-galanya pada dia, bukan Najib, bukan Ketua Hakim Negara Zaki Tun Azmi.... Ia tidak perlu fikir akan kenaikan pangkat yang lebih senior nanti, ia yakin dengan kehendak Allah.

Sebelum ni aku ada cerita dalam komen aku kat blog IkutsukaakuISA..biarlah aku cerita balik... pada pagi Ahad lepas bila habis kuliah Ustaz Tarmizi, aku berjumpa dengan Pegawai Khidmat DUN Pasir Panjang, Encik Hamidon.. aku tanya dia pegi ke tidak ke KL nak dengar kes keputusan semalam, sebab aku nak maklumat dari dia .. dia jawab belum tentu lagi.. OKlah.. tapi terbuka mulutnya, ada harapan menang.. sebab mengikut dari sorang lawyer Cina DS IR Nizar menceritakan kepadanya.. dah 30 tahun jadi lawyer ini baru pertama jumpa hakim kaki sembahyang punya, cukup time sembahyang, bila kes sampai pukul 6 lebih pukul 4 lebih berenti sekejap sembahyang asar... jadi chance mau menang ada.. kalau kalah mesti UMNO sudah bikin kacau... Itu ceritanya...

Harapan kita semua, kalau boleh hakim-hakim begitulah yang kita mahu untuk menegakkan keadilan di Malaysia, janganlah ada Hakim yang tamat tempoh pun nak jatuhkan hukum...Yang itu Hakim tu berkhidmat kerana UMNO  bukan kerana Lillah Hi Taala..


  

2 comments:

  1. wei,nizar namrud belum boleh jadi MB pulak dah...nak tahu,,, nizar namrud ni jadi MB penggal kedua selama tak sampai satu hari... lagi pendek dari MB Zambri mugabe...

    ReplyDelete
  2. sila layari blog saya..Jika sudi sahabat semua dipersilakan cilok artikel saya.

    http://tintahitammy.blogspot.com/

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari