boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, May 24, 2009

Nizar VS Zambri - Apa kata Mufti SS Harus2X = Haram....

Salam Sejahtera...
TOk Mufti paling Glamour Malaysia pun sibuk nak berfatwa lagii.. dok kat Mekah pun sibuk juga.. mungkin dah buat sujud syukur depan kaabahlah agaknya bila Zambri Menang...

'Kalau menang belah dia tidak apa'

IPOH 23 Mei - Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria (gambar) hari ini membidas rancangan pakatan pembangkang untuk mengadakan kempen mogok lapar selepas tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rayuan yang mengisytiharkan Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Beliau berkata, mereka sepatutnya menerima keputusan itu dengan hati terbuka dan tidak menimbulkan masalah apabila keputusan itu tidak memihak kepada bekas Menteri Besar, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin.

''Kenapa hendak datangkan masalah, kalau menang belah dia tidak apa tetapi apabila kalah hendak bangkang," katanya ketika dihubungi semasa berada di Mekah, di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan pakatan pembangkang untuk mengadakan kempen mogok lapar selama tiga hari mulai Selasa hingga Khamis depan bagi mendesak Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dibubarkan.

Ketika ditanya hukum perbuatan mogok lapar dalam Islam, Harussani berkata: ''Dia punya pasal lah, tidak ada kena mengena dengan hukum Islam tetapi kalau keputusan mahkamah begitu, haramlah hukumnya,".

Zambry pula semasa diminta mengulas rancangan pembangkang itu berkata, biarlah rakyat menilai sendiri sikap mereka.


Komen: Kepala Hotak hanglah... itu Mahkamah Negara Islam... bukan mahkamah Malaysia @ marketbabi.....

1 comment:

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari