boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, April 24, 2009

Calon Presiden - Pendapat Aku Pulak..




Aku terbaca kat sini, aku tak tau sama ada pendapat sebenar atau ada pihak yang cuba nak memecah belahkan perpaduan yang ada pada parti PAS.. walau bagaimana pun kita semua berhak mengeluarkan pendapat selagi tidak lari dari apa yang di bincangkan.. Pendapat yang aku baca tu ada DI SINI.
Aku tak ada niat nak kata DS Azizan MB Kedah tak sesuai atau tak layak, bukan begitu maksud di hati.. cuma apa yang aku harapkan biarlah calon Presiden kekal yang ada sekarang.. itu yang aku nak.. dah banyak kali aku sebutkan.. sebabnya aku cuba senaraikan seperti dibawah..

1. TGHH adalah menjadi ahli PAS sejak dari muda lagi, kalau tak silap dalam umur 30 han lagi..selepas beliau balik belajar dari Mekah, sebelum menjadi ahli PAS beliau adalah ketua ABIM Terengganu.
2, Banyak jasa-jasa beliau yang membuka mata kita semua, terutama sekali dalam bab murtad, kafir, dan berbagai lagi sehingga tercetusnya Debat UMNO-PAS pada tahun 85 yang mana telah dibatalkan oleh Majlis Raja-raja.
3.Beliau juga memang telah dikenali oleh semua Gerakan Islam Sedunia, bahkan dalam tahun 83-84 beliau telah dilantik menjadi Imam sembahyang Sunat Aidil Adha di Mina Mekah.
4. Majalah Asia-Week pernah menabalkan sebagai ketua yang paling berkuasa di Asia pada tahun 1987.
5.Sewaktu Perang Asia Barat 1990 ketika Iraq menyerang Kuwait, dan selepas Amerika menduduki Arab Saudi, TGHH telah diberi amanah oleh semua gerakan Islam sedunia untuk bertemu dengan Allahyarham Presiden Saddam Hussein untuk memberi bantuan.

Banyak lagi keistemewaan yang ada pada TGHH dan tak pada yang lain, tak perlulah aku paparkan semua di sini, cuma aku pernah 3 kali Jumaat berturut-turut aku sembahyang Jumaat di Masjid di Rusila, dan 3 kali juggalah TGHH membaca khutbah dan menjadi imam sembahyang Jumaat, dan aku memang ada merasa sesuatu yang sukar aku nak terangkan.

Teringat kembali kenangan pertama kali aku pi dengar ceramah TGHH di Gunong Semanggol pada tahun 1985 dulu, kali pertama juga aku naik kereta Proton Saga seorang kawan, dan itulah pertama kali aku dengar ceramah yang bermula dengan Ayat-ayat alquran yang mana sekarang ini selalu dibaca oleh tok Khatib sebagai ayat permulaan khutbah.

Jadi sebagai Parti yang bakal nak memerintah negara akan datang nanti maka aku sarankan adalah lebih baik TGHH terus kekal sebagai Presiden dan DS Azizan sebagai Timbalan Presiden. Ini pendapat aku.. Hangpa boleh tambah kalau tak betui dan sebagainya....

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari