boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, April 12, 2009

Ha ha ... Nasib baik ko!!!



Nasib baik!... Kalau tidak orang JPM Putrajaya kenduri arwah tahlil hari ini... ada lagi PRK Pekan.. kisah ni ada cerita kat SINI. Oii hangpa jangan aku suka dia mati pulak.. Dia nak idup, mati ka aku apa peduli.. itu kerja hak Allah..Kalau dia mati penat kita ooo.. aku dak la.. hangpa la.. nak terpa pi ke Pahang , berkampong pulak kat sana... lepas tu PM baru... dah ada pula kabinet lain pulak.. kabinet rakyat tak sampai sebulan tukar pulak.. tak ke leceh.. banyak kerja lagi.. dan banyak belanja...

Aku pertikai bab ni bukan apa.. cuma aku hairan sungguh.. bagaimana laporan perisikan MIO kat Pataya, bagaimana Konsulat Malaysia buat risikan kat sana sebelum PM nak pergi mesyuarat.. sepatutnya ada laporan perisikan selamat atau tidak untuk PM. Atau pun PM memang sangat-sangat bersemangat nak pergi sebagai tugas pertama resmi beliau ke luar negara.. ambik ko...
Kesian juga aku tak dapat nak berjumpa pemimpin besar dunia dari China.. tak kesampaian.. dan mesyuarat kata Pattaya tu pun ditangguh...
Patut PM bila dah ke Thailand lihat sendiri bagaimana kuasa rakyat mengamuk.. dia kena ambik iktibar.. rakyat Malaysia pun boleh jadi macam tu.. kalau dah tak tahan dengan semburan asap, water cannon, jangat ingat rakya Malaysia nak diam selama-lamanya.. kita kena ingat kalau rakyat dah bergabung, Melayu ada, Cina ada dan India pun ada, aku agak Malaysia lagi hebat.. ada Hindraf, makkal sakhti, DAP, PKR dan PAS,.. wowww hebat kuasa rakyat.. hangpa bileh lihat waktu penamaan calon di atak Bukit Lake Garden Taiping.. macam mana Pakatan Rakyat berhimpun, cuma pimpinan tak pi bagi kata-kata semangat ajak berjuang aja.. kalau tidak jadi... lari FRU.. FRU berapa ratus orang.. Pakatan Rakyat waktu tu berapa puloh ribu orang.. mengikut anggara 15 PR 1 UBN.. cuba hangpa bayang 15 lawan satu... kalau cerita wayang Kung Fu Jackie Chan boleh la...
Jadi aku harap PM balik dari Pataya ambik iktibar.. jangan dok arah polis/FRU kira nak serang penyokong PR macam kat Air Kuning tempoh hari.. ingat.. rakyat marhaen bila-bila masa boleh bangkit..jangan cabar kuasa rakyat....jangan bagi rakyat SEMBAH DERHAKA...

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari