boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, April 15, 2009

Nasib Malang Buat Penduduk Seri Manjung.



TV Penyiaran Media Prime dah mula mewar-warkan akan Program Sure Heboh yang akan bermula pada 25-26 April ini sempena dengan Peristiharan Lumut sebagai Bandar Tentera Laut. Sebelum ni ni pada 2007 dulu Program dah ada sekali, walaupun Tok Mufti waktu itu cukup alim dan warak, kerana berani menegur dan mengeluarkan Fatwa Haram program tersebut.
Aku tak tau kali ini kenapa Tok Mufti diam menyepi, adakah ia pun takut menderhaka pada MB Zambri, atau pun fatwanya tu boleh berubah-ubah macam mana dengan arahan UMNO juga.
Bagaimana pula dengan mamat mangkok hayun sorang tu, apa punya penasihat, penasihat 25 % ka!! Buanglah title Hafiz kat hujung nama
tu.. buat memalukan aja,, seorang hafiz Quran, bekas Kapten Kor Kagat, beginilah rupanya bila bersubahat dengan UMNO...apa punya  tugas sebagai penasihat, kalau dah perkara mungkar berlaku dalam negeri Perak.
Sama juga mangkok sorang ni, tak boleh harap juga kalau untuk nak menjaga dan  mengimarakkan Islam, memang tak boleh harap!! Kalau hangpa nak harap UMNO inilah rupanya.. umpama kata-kata Allahyarham Assyahid Ibrahim Libya, kalau UMNO nak buat Islam, macam orang tangan kudung kedua belah nak tangkap ikan keli.. macam tu UMNO nak imarakkan Islam.. jangan haraplah..
Kalau dulu sewaktu Pengarah Kagat ceramah bergegar...masuk aja UMNO jadi menteri urhhh serupe aje...
Apa pun harapan aku kepada semua penduduk Daerah Manjung, termasuk  warga TLDM dimana program konsert tersebut akan di adakan, Marilah  sama-samalah kita berdoa meminta pertolongan dari Allah S.W.T sahaja dapat yang menghalang  program tersebut di adakan.

4 comments:

  1. bro.....

    salam

    hang tak baik cakap depa mangkok....

    ReplyDelete
  2. BUR....
    habis tu aku nak cakap apa!! Hang habaq mai.. Intan, permata hati..payung...tu pun dah kira baik la tu..

    ReplyDelete
  3. bukan apa......


    mangkok kasaq sangat.....

    panggil la yang lembut2... sikit.....


    macam SUDIT ke..... KAWAH ke...... TONG GAS ke.... RICE COOOKER ke.... TUDUNG SAJI ke....


    MANGKOK tu KASAQ sangat......


    tak pon PAPRU KUNYIT.......



    kah...kah...kah.....

    ReplyDelete
  4. depa nak buat di teluk batik ka?

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari