boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, April 9, 2009

Tahniah Dato'

Terkejut aku seketika bila dengar nama Mej Jen Dato' Haji Jamil Khir bin Haji Baharom diumumkan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri menggantikan Dato Zahid Hamidi punya tempat.

Beliau adalah yang kedua dari bekas Pengarah Kor Agama Angkatan tentera yang di lantik sebagai Menteri sebelum beliau adalah Brigidier Jeneral (B) Dato’ Seri Abdul Hamid b. Hj. Zainal Abidin.

Cuma di sini betullah cerita kawan sewaktu aku dalam Navy dulu, ada seorang anggota yang sekampong dengan si Jamil ni, cerita ni waktu selepas PRU10 yang lalu, iaitu si Jamil nak dilantik jadi calun UMNO, tetapi bapanya tak bagi keizinan, si Jamil ni bertegas juga nak, bapanya mengambil keputusan kalau ia bertanding jadi calun UMNO sibapanya tak kan mengaku anak.. aku macam tak percaya cerita tu, sebab si Jamil ni kalau ceramah taklah nampak membodek kerajaan sangat...
Tetapi ptg tadi bila si Najib mengumumkan senarai nama menteri, terkejut aku sat.. memang betullah cerita kawan aku.. cuma aku muskhil... bagaimana ia boleh terima jawatan menteri ni.. mungkin tiada lagi halangan ataupun bapanya dah meninggal.. wallah hu aklam..

Apa pun aku nasihatkan kalau dah jadi menteri yang jaga hal ehwal agama, lakukanlah dengan sebaik-baiknya, janganlah jadi macam si Hamid Zainal Abidin, hangpa buat arahan jangan menggunakan masjid untuk politik, last-last dia pi baca khutbah politik dalam satu PRK kat Perlis... dah dapat gelaranBARUA dari TGNA.. Baru padan muka.. Hang pun Jamil kalau nak dapat gelaran BARUA buatlah macam tu.. tak payah TGNA bagi, aku pun boleh bagi.. tak rugi buang sekupang pun aihhkk,...

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari