boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, April 15, 2009

Ugutan Pembangkang..




Dalam Akhbar BH Online hari ini sepupu Najib yang juga Menteri KDN yang baru menggantikan Hamid Botak telah memberi amaran kepada SUA PAS Dato KJ mengenai kejadian di Pataya boleh berlaku di Perak.. Cerita selanjutnya ada di sini.

Bagi aku memang betul tu,,, sepatutnya pihak berkuasa terutamanya Polis kena berterima kasih kepada Pimpinan PAS yang sentiasa mengajar ahli-ahli dan penyokong PAS supaya menghormati pihak berkuasa keselamatan.
Cuma sesekali tu kena gempak sikit pihak berkuasa ni, ada sekali tu.. pihak SB selalu mengacau perjalanan Tadika PASTI, sehinggalah arwah Presiden PAS Dato Fadhil Noor mengeluarkan kenyataan " Saya tidak jamin yang kejadian Memali boleh berulang" tiga kali kenyataan tersebut dikeluarkan barulah Sb-SB tidak menggangu gugat PASTI Lagi.
Menteri KDN Hisyamudin kena terima kenyataan SUA PAS tersebut, bukannya nak beri amaran.. beliau boleh lihat bagaimana rakyat bangkit bertindak pada hari selepas Sembahyang Jumaat di Masjid Ubudiah Kuala Kangsar 6 Feb 09 yang lalu, apa akan terjadi selanjutnya jika tidak ada pimpinan PAS yang sama-sama naik atas Land Rover Polis memakai Loud Hailer merayu menghentikan tindakan-tindakan yang menghalang majlis angkat sumpah MB di Istana Kuala Kangsar.
Memang, aku sendiri malu kepada rakyat Thailand, tak kiralah baju merah pro thaksin ka, atau yang sebelum dari ini, kerana mereka lebih bermaruah berani menetang kezaliman yang menimpa ke atas diri mereka, sedangkan mereka bukan Islam yang dijanjikan syahid jika berjuang atas jalan Allah,
Cuba kita renungi kembali, kita umat Islam kalau bangun menentang kezaliman yang melanda ke atas diri kita, sesama kita, sanak saudara dan harta kita, adalah menjadi satu kewajipan bangun menentang kembali kezaliman tersebut, dan ganjaran untuk itu siap sedia menunggu, apakah kita tidak percaya pada janji-janji Allah. 
Aku bukan sama-sama nak menghasut hangpa semua bangun menentang pemerintah yang ada ni, tapi kalau pimpinan kita dah keluar arahan untuk sesuatu tugas, tak kira hidup atau mati, yang penting Islam mesti diselamatkan.. apa tunggu lagi.. jalan terus..Jihad dah bermula... Insyaallah mati atau hidupnya kita adalah terletak dibawah kuasa Allah.

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari