boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, April 16, 2009

Tak Sangka...Betui!! ......Khas Buat Orang Manjung



OK  kali ini khas buat orang Manjung sahaja dulu, Hangpa perati manusia melayu berjanggut putih tu!! Yang gelak ternganga mulut seronok suka bersama bebudak upahan UMNO.......

Petang tadi aku sesaja masuk blog-blog sahabat termasuk kat Blog Berani Kerana Benar.. ada gambar slide show kat bawah, time aku masuk tu ternampak gambar manusia berjanggut putih ni... aku memang kenal manusia ni.. tapi nama dia aku tak tau.. Yang aku tau dulu dia kerja dengan syarikat BELZONA.. tapi sekarang ni dia ada syarikat sendiri,  yang menjadi SUB CON kepada tempat aku bekerja.. satu hari tu dua tahun sudah dia tegur dan menanya kat aku, apa projek (lebih kurang macam tulah) yang aku buat.. aku pening juga soalan dia tu.. rupa-rupanya dia jemaah TABLIGH.. tu yang dia tanya kat aku tu.. dia ingat aku pun Tabligh sama...ternganga aku tak tau nak jawab apa...nasib baik ada kekawan sebelah yang tolong perbetui kat aku.. sejak dari itu dia dah tak berapa peduli lagi kat aku.. sebab aku bukan dari jemaah dia.. 
Pejabat dia bersebelahan dengan Hasnah Tomyam 2 dekat Vinice Of Perak, berdekatan juga dengan Rumah Bersalin Yasmin..Ada sekali tu aku pi surau Vinice ada Ceramah, waktu sembahyang Isyak ada nampak dia, dia pun nampak aku, tapi masing tak peduli.. aku pun lantak pi hang..peduli apa ku..tapi bila time ceramah dia hilang.

Rupa-rupa jemaah tabligh dia ni nampaknya penyokong UMNolah.. Apa yang aku kenali jemaah tabligh ni mereka tak ambil peduli bab politik sangat, bila kita sebut bab tu depa jawab balik.. dunia tu sheihk!!! memang depa tolak sungguh.. yang depa lakukan iman dan amal...ilmu nanti sat dulu..
Tapi si mangkok hayun ni lain pulak.. boleh pi join dengan UMNO..semasa PRK P059... dah lah tu.. dia sorang yang veteran.. lain-lain tingal bebudak sahaja.. seronok suka pulak tu... hang cukurlah janggut hang tu.. kalau macam tu punya perangai, pi joint dengan puak-puak yang tolak hukum Allah, hang ingat hang dapat pahala sunat ka!! simpan janggut.. UMNO tolak sunah nabi..hang pi joint dengan UMNO.. Elok sunguh..baguihlah.. kalau nak jaga bisnes pun tak payahlah sampai nak pi tunjuk muka macam tu...aku yang orang PAS ni tak pi bercampur dengan bebudak penyokong PAS macam tu berseronok suka, itu kerja lara.. tak dapat faedah pun.... 

14 comments:

  1. kesian janggut tu kena kutuk dengan sdr. Kalau janggut tu sokong pas ada ke kena kutuk mcm tu? ni "dabel std" ni namanya.

    ReplyDelete
  2. Setahu aku, betul apa yang kau cakap tu. Orang tabligh memang tak campur hal-hal politik nih. Itu pu kalau mereka pegang betul dengan USUL dalam tabligh. Dan sepatutnya walaupun tak berkecimpung dalam politik org tabligh perlu faham perjalanan kehidupan dan bermasyarakat dan sepatutnya mereka menyokong kebenaran (dah nyata pun) untuk hal-hal masyarakat.

    Bagaimanapun tidak dinafikan terdapat segelintir mereka yang mengikut usaha tabligh tapi masih tidak dapat melepaskan diri dari kebejatan dunia. Biasanya mereka ni setakat ikut-ikut sahaja tanpa menghayati 12+4 USUL asas dalam tabligh.

    Tabligh tanggung-jawab kifayah, sokong kebenaran tu wajib atas setiap individu.

    ReplyDelete
  3. nie utk yg kat "dabel std"....pasai tak betoilaaa org kutukkkk...kalu betoi, betoi, betoi....(camkata upin)..idakler org kutuk...itu simplepon .."tak tercapai akalmu".....huaaa..huaaa...huaaaaa...

    ReplyDelete
  4. patut la cam besa nampak.. heheh.. MM td nizar baca khutbah kt samudera ek.. heh jumpa mlm nie di pasir panjang.

    ReplyDelete
  5. pd aku xde beza antara umno, pas, pkr, dap...dll
    sume suke maki2...
    dan yg utama xpernah nk ajak aku jd baik.. sebab aku mmg jahat!

    ReplyDelete
  6. sdr..tkasih dgn knyataan sdr..wlau ape pn knyataan sdr..lelaki janggut itu adelah bapa sy yg mmbanting tulang siang dan malam, mcari rezeki utk kami sekeluarga..tabligh merupakan ajaran sunnah rasullullah..rasullullah juga berpolitik dgn mnyampaikan apa yg baik yg dituntut dgn islam..islam sendiri tidak menghalang umatnya utk berpolitik asal kena pd tempatnya..adakah dgn mnnjukkan sokongan kpd UMNO merupakan cara berpolitik yang salah? apa pula bagi mereka penyokong PAS yg baring tengah jln dgn mgadaikan nyawa sndiri itu prjuangan yg btul?sdr,sekiranya saudara seorang melayu dan islam yg berilmu,jgnlah berkomentar ikut perasaan dan nafsu politik semata..UMNO dan PAS xde bezanya..masing2 parti politik yg memperjuangkan idealisme masing..betul atau salah terletak pada individu dan nawaitu seseorang..xknla org PAS pn bersih drpd DOSA..renung2kan dan selamat beramal..

    ReplyDelete
  7. sdr..jika saudara seorg yg befikiran tbuka dlm mnyalurkan idea2 politik..approvela comment sy td..

    ReplyDelete
  8. Tobat Lahum Tak Mau umnoDecember 19, 2012 at 2:17 PM

    woiiittttt TABLIGH tu TEBALIK KAH KAH KAH MACAM HAMPEH.... UMNO TU SIAL GAMPANG KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  9. Ini bukan isu Tabligh ye..Aku respect tabligh!!..isunya individu itu sendiri. Kepada anaknda 12:44 PM, betulkah ayahnda mu lari tanpa membayar gaji pekerja?..sebagai anak, tolonglah jelaskan disini..kita pun bukan nak salahkan sesiapa..tetapi yg salah dan betul salah wajiblah dihukum.

    ReplyDelete
  10. DUNIA SEMENTARA AKHIRAT KEKAL ABADI.

    ReplyDelete
  11. kewajipan anak lah yg kena settlekan hutang bapa...kalau betul la mmg dia berhutang.. sbb hutang sesama manusia perlu jelaskan dengan manusia jg.. wallahualam bissawab..

    ReplyDelete
  12. hhahaa empunye blog ni lagi lolak

    ReplyDelete
  13. aku memang anti tokey yg x bayar gaji pekeja. kalau dpt nak sembelih idup-idup. cilaka punya bangsat

    ReplyDelete
  14. woiiiiitttt mana si anak dah lariiiii??? Kah kah kah

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari