boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, April 4, 2009

Mohon Restu Rakyat...


Ni apa cerita semua ni... mana pi tradisi membela rakyat .. yang selama ni menjadi kata-kata keramat BN...apakah dah mula perasaan rakyat yang mempunyai kuasa "People Power".. Maka timbulah pula mohon restu rakyat... apakah tok bomoh sami dari Indian tak dapat memberi restu lagi....

Umno/BN memohon restu rakyat Bukit Gantang untuk meneruskan parti yang berlumur  dengan najis  rasuah. Apa tidaknya inilah sejarah pemilihan Umno yang paling teruk di dunia . Cuba bayangkan calon yang bertanding 269 orang, manakala aduan rasuah ialah 900 aduan. Pening kepala JK Disiplin parti Umno yang sudah tua-tua belaka, terpaksa memikul biawak hidup dalam Umno.

Umno memohon restu rakyat BG untuk meneruskan kegagalan membenteraskan jenayah di negara ini
. Umno gagal menjaga kselamatan rakyat. Tidak ada siapa yang tinggal di Malaysia merasa selamat. Kes jenayah meningkat, budak kena colek menjadi-jadi, bunuh rompak di mana sahaja. Kita yang ada anak merasa hati tidak tenteram selagi mereka tidak sampai ke rumah apabila mereka ke sekolah. Inilah Malaysiaku bawah Umno.


Nampaknya tinggal di Malaysia bawah Umno/BN, kaya pun susah, kerana takut kena rompak dan samun. Miskin lagi susah kerana barang mahal.


Macam mana jenayah tidak meningkat berates ribu pelancung yang datang setiap tahun, yang pulang hanya sedikit sahaja. Negara berada diambang bahaya kalau rekod kemasukan orang luar tidak terpelihara. Contohnya ialah rekod kemasukan Antatuya ke Malaysia telah hilang. Ini bahaya besar pada negara. Kenapa perkara ini BN/Umno tidak seruis dalam hal ini. Apa jaminan kalau kumpulan penjenayah antarabangsa  masuk ke negara ini, sedangkan rekod kemasukan mereka hilang dalam system. Siapa punya angkara?


 
Umno mohon restu rakyat BG untuk membazirkan wang rakyat lagi. Kalau pilihanraya kecil Kuala Terengganu kerajaan habis duit rakyat 15 juta untuk khemah dan belanja polis. Kini berlaku lagi satu pembaziran wang rakyat. Kita boleh lihat khemah polis di parlimen BG macam pengaman di Somalia selepas perang saudara.

Tahukah kita kalau wang sebanyak RM15juta  kalau dibelanjakan buat rumah rakyat yang berharga RM30 ribu sebuah, maka kita dapat beri 500 buah rumah secara percuma. Tetapi Umno mohon restu rakyat BG untuk meneruskan tradisi menindas rakyat dan membuncitkan perut suku sakat mereka.


Umno mohon restu rakyat BG untuk menaikkan barang keperluan 
rakyat seperti tol, minyak, letrik, air. Sesuai dengan jenama BN, barang naik, berapa naik, banyak naik, bila naik, baru naik. 

* (Oleh Ust Idris Ahmad) Penulis adalah Ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat .



No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari