boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, May 5, 2009

Berita Yang Tiada Etika...

Hangpa baca ...

Nizar tersingkir kerana hilang keyakinan majoriti

05/05/2009 2:41pm

Sultan Perak tidak pernah memecat Datuk Seri Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak tetapi penyingkirannya daripada jawatan itu dibuat secara sah mengikut Artikel 16(6) Perlembagaan Negeri Perak kerana hilang keyakinan majoriti, Mahkamah Tinggi di sini diberitahu hari ini. - Bernama

Hak ini dari Utusan Malaysia. Online....


Nizar tidak dipecat, sebaliknya disingkirkan: Gani

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Rayuan Kuasa-Kuasa Khas di sini hari ini diberitahu Sultan Perak tidak memecat Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar, sebaliknya beliau disingkirkan daripada jawatan itu mengikut Undang-Undang Tubuh Negeri Perak. 

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail, berkata penyingkiran Nizar dilakukan mengikut peruntukan Perkara 16(6) Undang-Undang Tubuh Negeri Perak berikutan Nizar kehilangan kepercayaan Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak. 

Gani berhujah demikian dalam semakan kehakiman dikemukakan Nizar untuk mendapatkan pengisytiharan beliau masih Menteri Besar Perak yang sah.

Hak Ini dari Berita Harian Online...

Keputusan di Tangan hakim...Harapan kita hanyalah Pada Allah jua yang memberi Hidayah kepada Hakim untuk menentukan keputusan.

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari