boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, May 3, 2009

Mesyuarat Agong PAS Kawasan Lumut..DS IR Nizar di Calonkan.....

Salam Sejahtera semua!!!
Hari ini 03.05.09 jam 9.00 pagi bermulalah mesyuarat agung PAS Kawasan Lumut.. bertempat di Hotel Lead View,  dan dirasmikan oleh DS IR Mohammad Nizar bin Jamaludin, MB Perak merangkap ADUN Pasir Panjang.

Suasana menunggu Qari jemputan Membaca Alquran mencari keberkatan majlis dan memberi peluang pengerusi Majlis warm up dulu....

YDP Lumut diberi penghormatan berucap memberikan kata-kata aluan dan nasihat kepada perwakilan dan pemerhati sebelum DS IR Nizar berucap untuk upacara perasmian.

DS Ir Nizar berucap antaranya memuji penyokong India yang berkorban meninggalkan parti perkauman mereka MIC yang di cipta oleh penjajah yang datang ke Malaysia dan budaya ini terus dilaksanakan oleh UMNO dan BN.
PAS Lumut/Pasir Panjang telah memainkan peranan dalam perjuangan PAS sehingga tercetusnya kerajaan PR Perak disamping itu beliau menyeru ahli-ahli PAS membuangkan budaya perkauman.

Disamping itu kita manusia ini tidak mengira apa kaum sekali pun, kenyataannya semua manusia adalah satu bapa dan satu ibu iaitu Adam dan Hawa, dan Allah tidak melihat dari sesuatu kaum tetapi dari ketaqwaannya.

Berkenaan dengan PRK Bukit Gantang adalah satu PRK yang menjadi sejarah dalam politik Malaysia di mana semua pimpinan Pusat DAP, PAS dan PKR, media dan blogger datang berkampong di Bukit Gantang kerana hidup atau matinya kerajaan Pakatan rakyat bergantung dari  keputusan PRK Bukit Gantang.
Akhir kata dari DS IR Nizar memaklumkan iaitu besok 4 - 6 Mei 09 adalah hari perbicaraan di Mahkamah Tinggi setelah 3 orang hakim sebelum ini tidak sanggup nak mengendalikan kes tersebut, beliau mengharapkan semua ahli dapat mendoakan agar Allah memberikan kemenangan di pihak kita.  Penyampaian cenderamata setelah selesai upacara ucapan dan perasmian mesyuarat.

Ahli-ahli menunggu setia nak bertemu dan bersalam dengan beliau....

Nasib baik ada wakil dari kelab penyokong PAS yang mengiringi beliau keluar kerana perwakilan terus memulakan mesyuarat....

Kali pertama pemilihan di adakan dengan menggunakan komputer, ada sedikit masaalah bagi yang tidak biasa menggunakan komputer...terpaksa mendapat tunjuk ajar dahulu...

Ni yang tak sedap sikit ni.. pakat dok tengok macam mana nak buat pilihan.. masaalah yang aku dapat tau.. perwakilan banyak tak kenal calon..jadi next pemilihan adakan gambar calon sekali.. baru glamour .....time tu aku pun nak jadi calon... kena lobby la nanti...

Pendedahan awal, untuk anak-anak ahli biar mereka mengerti apa itu PAS.....

Ketua Penerangan (kiri) dan Setiuasaha dok memikir terpilih lagi ke tidak... nasib baik terpilih.. teruskan kerja-kerja hangpa... jangan lagi bagi perwakilan tibai hangpa.. terutama SU.. aku tak boleh nak tolong, tolong tengok aja la...susah Syeihk.. pegang amanah ni..semuanya tak kena.. member yang dak komplain memang pandai....
Kawan kita ni senang, kerja dia tukang buat rakaman sahaja....

Ni Perwakilan dari Kampong Kayan.. Pertama kali mai mesyuarat... Masuk UMNO tahun 1972.. tu dia ... aku sekolah darjah 5....Masuk PAS baru lagi tahun 98... PAS menang 2008 dapat jadi Ketua Kampong...11 bulan...
Lupa nak bagi.. orang panggil kat Abang ni Cik Mat Kayan.. dia yang bagi tau...lagi cerita dia.. waktu ramli Ngah Talib jadi calun dulu, dia yang dok bawa perkenalkan sebelah sini, randok paya bakau, naik bukit semuanya.. lepas tu menang jadi MB Perak.. seronok katanya...
Kemudian waktu Nizar jadi Calon pun dia terlibat sama di sebelah Kayan.. dan Nizar menang jadi MB juga... dia dua  kali seronok.. tetapi seronok dalam UMNO hanya sementara kerana tiada apa-apa tarbiah di penghujungnya... tidak seperti PAS..

Ni sorang lagi perwakilan yang berucap semasa penangguhan.. adakah bagi cadangan kat ahli semua suruh menggunakan akhbar Sinar Harian bila membuat sesuatu aktiviti.. kerana Harakah lambat keluar laporan, tidak seperti Sinar harian..hari ini lapor besok keluar...kacau... akhirnya kenalah waktu pengulungan.. Sinar harian dah kena boikot diKelantan.. tak sepatutnta kita terlalu mempercayai akhbar selain dari Harakah dan Suara Keadilan.

Ni 2 orang ini adalah Orang kuat Nizar.. nampak aja halus tu... tak lari punya punya kalau jumpa musuh nak serang Nizar...

Suasana di sekitar tempat berhampiran mesyuarat bendera PAS berkibar megah... terima kasih PAS Cawangan Taman Samudera, tengah malam tadi dalam hujan dok pasang bendera tersebut...

Keputusan Pemilihan...

Pengerusi Tetap : Hashim Mat Jain

Tim Pen/Tetap . Mohd Hidayat Bin Hashim.

Ketua Urusan Ulamak : Ustaz Riduan Mat Jonoh.

YDP Lumut - Kekal yang Lama..(Tiada Pertandingan) 
Hj Noh Ahmad

T/YDP - Pun Sama...
Ust Ahmad Che Ghani

Naib YDP - Pun Sama..  
Haji Rasli bin Abd Rahman. 
Tahniah kerana menang tanpa Bertanding.

AJK Kawasan...

Abd Hamid abd Majid
Abu Bakar Putih
Ahmad Jaafar Khalid
Hamidon Abdullah
Puan Hayati Yahya
Majid Ismail
Shafiei Idris
haji Mustar Hasumi
Osman Ahmad
Osman Uyub
Raja Isklandar Raja Mohd Nor
Hajjah Salmah Abd Karim
Syed Shahrim bin Syed Khalim
Zakaria Yasin
Zulkifli Ahmad
Zulkarnain Abu Bakar

Pemeriksa Kira-kira.. 
Nasir Ibrahim
Zubir bin Pandak Ibrahim

Pencalunan Presiden.. Tiada Pencalunan.. Di Kekalkan

Timbalan Presiden - 
DS IR Nizar
Ust Nasarudin
Setelah Pengundian - Ust Nasarudin Mat Isa di calonkan.

Naib Presiden :
Husam bin Musa
DS IR Nizar bin jamaludin
HJ Mohd Sabu.
Ketiga-tiga mereka disokong sebulat suara.



7 comments:

  1. aku dok cari nama kawan aku dalam senarai AJK tu. Mat Desa nama dia...hang kenai tak?

    ReplyDelete
  2. mat desa tak laku kat lumut..hampeh punya..kaki klentong banyak...kongkalikong..banyak makan petai..

    ReplyDelete
  3. mana nama syeh? tak dak ka? apa barang dok melalak di blog je. Ingatkan terkenal sangat rupenye ss je,,,khaik ptuih hiiiiiii

    ReplyDelete
  4. ustaz said:

    apa sal ustaz cakap mcm tu, eishh2.. tak baik ustaz dok maki sana sini, kata kat orang tak baik,,nanti jatuhkan martabat ustaz2 ...

    ustaz

    ReplyDelete
  5. anon 10.05am,

    tak dak beza dengan pemilik blog ni pun, asyik dok ngutuk orang je,,, mana kredibiliti sebagai seorang pas....

    ReplyDelete
  6. ya la.. nama pun ustaz kena la tunjuk contoh sikit..aku umno pun mcm mana nak respect ustaz PAS macam nie

    ReplyDelete
  7. kenalan ckgu HashimFebruary 3, 2010 at 11:39 PM

    mana gmbar cikgu Hashim?? aku kenal dia nih.. dlm raga motor mesti ada Harakah.. xde Harakah.. suara keAdilan..

    walau apa pun dia ok.. hormat org..

    tapi aku tak sealiran politik dgn dia..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari