boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, May 6, 2009

OLE-OLE DARI TAIPING...

Salam sejahtera!!
Inilah yang aku kata sebelum ini.. bukan apa-apa cerita, komen, mengatakan orang, cuma minta kita berfikir masing-masing .....

Kalau hangpa dalam perjalanan nak masuk bandar Taiping selepas bangunan hotel Meredien dan HSBC ada jumpa round about.. selepas tu ada Masjid... gambar dibawah inilah masjidnya..

Masjid ni di panggil Masjid India.. memang khas untuk India Muslim......

Kemudian kalau hangpa jalan ke depan lagi melalui jalan Kota sampai ke simpang Bus Station Lama.. sebelah kiri nak pegi hospital daerah ada sebuah Masjid lagi... waktu aku kecik-kecik dulu pun masjid dah tak digunakan lagi...orang panggil masjid Lama...

Kenapa masjid ni di letak Sign Board Masjid Melayu....!!! Aku tak mau komen apa... Hangpa tolong jawab mai kat aku....

3 comments:

  1. hang ziarah dak pusara almarhum Dr. Burhanudin Al-Helmy kat masjid lama tu?

    pusara yg kedua dari tepi kolah tu. di kepungan pusara tu ada tertulis Yang DiPertua Agung Persatuan Islam Se Tanah Melayu (PAS) & Pejuang Kemerdekaan Tanahair.

    ReplyDelete
  2. Ya ka.. aku tak masuk pun.. pintu pagaq bekunci belah depan.. belah belakang tak perasaan pulak..
    ooo tu pasai kut depa bagi nama masjid melayu...

    ReplyDelete
  3. oo.. baru teman tau situla almarhum bersemadi. nak menambah cerita, sapa tau pasai penjanjian matahari dan bulan sampai kiamat yang menyebabkan tanah wakaf keliling masjid tu diselewengkan?
    tq

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari