boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, May 6, 2009

Coretan Dari Taiping...


Salam Sejahtera...

Pepagi lagi aku dah hantar aku pi ke tempat temuduga... ha hah ada orang komen anak aku kerja dengan kerajaan israel... haram... pulak dah... yang Nabi Allah Musa dulu lagi laa. siap jadi anak angkat Firaun... tapi bila besak Firaun Nabi Allah Musa lawan balik sebab engkar perintah Allah... Dah ada petunjuk zaman dulu lagi,,, jadi apa nak heran....

Selesai hantar anak aku, aku pi cari kawan classmate waktu sekolah dulu, last tahun 78... dah 31 tahun...dia berniaga kedai makan di hadapan Stesyen Keretapi Taiping.. sehat lagi dia.. masih macam dulu... sayang dia belum mula jualan lagi... baru tengah prepare makanan.. last pi pekena capati.. jadilah buat alas perut....

Balik aku singgah satu tempat... siap ambik gambar.. nanti malam aku posting... baguih punya...tunggu malam nanti.. aku nak posting sekarang .. penat nak upload gambar tu... ha hah ha tunggu malam nanti Insyaallah.. bukan apa aku penat tunggu pintu bilik terkunci dari dalam waktu aku keluar pagi tadi... terpaksa tunggu technician hotel datang pecahkan lock pintu dari dalam...
aku nak tidok sekejap.... lama tak dapat tidok... anak tak tau lagi pukul berapa habis interviewnya.....
Kita jumpa malam nanti... Insyaallah.

5 comments:

  1. bukan gitu bang, seeloknya tak yah la kerja dengan kerajaan israel, kerja sendiri la.. bukan masalah nabi zaman dulu... kalau ikutkan semua makhluk Allah, tapi syekh juga yang dok kutuk kerajaan israel...
    tapi tak pa sdr kan alim,
    semua yang abang buat betul..
    syeh yang buat semua benar dan halal...
    kalau pemerintah yang buat semua salah...
    Tuan kan hebat...
    Tuankan maksum...

    ReplyDelete
  2. Is..Ish..Ish..
    Pemerintah UMNO memerintah ikut pilihan rakyat... itu pasal aku aku dok terang biar pembaca faham.. paling kurang PRU13 biar UMNO pulak jadi pembangkang.. Isnyaallah... pekerja-pekerja kerajaan tak ada masaalah.. ia kerja macam tu juga.. yang aku dok kata tak betui tu UMNO pembuat dasar undang-undang... Kau kena faham yang UMNO yang mana pemerintah.. buka sikit minda... lagai pun pemerintah hanya menjalankan amanah Allah.. hasil mahsul negara bukan dari hasil pemerintah.. mereka cuma mentadbir melaksanakan sahaja.. dan dalam melaksanakan memang terbukti banyak penyelewengan..

    ReplyDelete
  3. Bang, kerajaan di terajui pakatan rakyat semuanya bersih ke?.
    tang mana bersih dan telus?
    Sungguh ke telus?
    Betul ke telus?
    Kalau lakukan rasuah tapi tiada bukti,tidak semestinya telus.
    Tapi tak pe abang telus...
    Syeh hebat...
    Tuan maksum...
    Apa yang tuan buat semua halal...
    Bro buat semua okay...
    Tuan mengutuk pun okay...
    Tuan kan syahid kalau mati...
    Tuan tak yah dok lalu titian sirat...
    sebab bendera bulan kat bulat...senang je...menitinya...

    Syabas abang,tuan syeh,bro...

    ReplyDelete
  4. Is..ish..ish..
    macam ni lah.. pertama sekali aku ucap terima kasih apa yang kata.. moga-moga Allah S.W.T memberkatinya..

    Kalau hang rasa kerajaan Pakatan Rakyat tak telus, tak bersih.. silakan.. buat laporan kpd pihak berkuasa.. jangan tutup... itu yang kita nak..
    Dan lagi satu... jangan buat nick name aja.. buat blog sendiri.. tulis apa yang tak betui.. boleh join blogger pembela negara... Perakbangkit, gomo, abg tuah, PPc dan ramai lagi... tak payah dok mai puji kat aku banyak-banyak...kang dapat sungguh padan muka hang..

    ReplyDelete
  5. tapi bang,
    bila kita lapur, dan mahkamah tak menyebelah puak abang, maka abang akan tuduh hakim rasuahla,polis rasuahla..dan pelbagai rasuah ... tak adil la,,,

    tapi tak pe abang kan hebat...
    Bro kan baik...
    syeh kan telus...
    tuan kan paling teror...
    anda kan paling tahu semuanya...
    sdrkan betul semua...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari